A Social Media Today cikkében Andrew Hutchinson feldolgozza, a Facebook és az Instagram különbségeiről kiadott jelentést, melyet a Facebook készített. A jelentés alapját egy 7800, 18 és 64 év közötti felhasználó megkérdezésével végzett kutatás adta: az ausztrál, brazil, francia, japán, brit és amerikai felhasználó arról számolt be, hogyan használták a Facebookot és az Instagramot a kutatást megelőző héten. A kutatásból kiderült, hogy mindkét platform alapvetően kapcsolattartásra szolgál, de vannak különbségek, hogy az emberek miért pörgetik Facebook és miért Instagram hír/képfolyamukat.
A kutatás vezetője, Vicki Molina-Estolano szerint a kutatás fő tanulsága az volt, hogy a Facebook jobban kielégíti az emberek elismerés, társas megerősítés és kapcsolatok iránti igényét, az Instagramon pedig inkább a szórkozásé, kikapcsolódásé és a felfedezésé a főszerep. A Facebook maradt meg tehát a hétköznapok és kapcsolattartás terepének az Instagramon pedig inkább celebeket követnek, inspirációt gyűjtenek, ez inkább egy másik világra ablak.
A Facebookon szívesebben osztanak meg tartalmakat (a Facebook-ismerősök között jóval több a személyes ismeretségek aránya, mint az Insta követők között), adnak és kérnek véleményt az emberek, az Instagramon egyirányúbb a kommunikáció a közlőtől a befogadó felé.
A szülők korosztályában a férfiak inkább praktikus okok miatt használják ezeket a platformokat (például eseményeket és csoportokat hoznak létre vagy vesznek részt), a nőknél inkább a barátokkal és rokonokkal való kapcsolattartás a jellemzőbb.
A ‘Milleniumi generáció’ (ami valahol az Y és az Z Generáció között helyezkedik el) körében azt vizsgálták meg, hogy melyik azok a témák, tartalom-típusok, melyek az Instagramon nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint a Facebookon. Ezek a következők: divat, szépségápolás, (belső)építészet, fotók, celebek. Nem meglepő, hogy valamennyi téma vizuális, azok a legnépszerűbb tartalmak, amik jól prezentálhatók képekben/videókban.
Volt még egy érdekes insight, hogy az Instagramon jellemzőbb, hogy olyanokat is követnek, akiket személyesen nem ismernek. Ezt amúgy az első Instagram Körképünkből szerzett adatok is megerősítik (hamarosan jön a második is 🙂
A Pinterestről nem szólt a kutatás, de egészen biztos vagyok benne, hogy ott is az Instagramhoz hasonló attitűdökkel találkozhatunk, mind a tartalmak jellege, mind pedig a követési szokások terén.
Összegezve a fentieket, ha vizuális a téma, akkor irány az Instagram, de ha szociális “kurkászásra” vágyunk, akkor a Instagramon érkező lájktömeg helyett (amit tapasztalataink szerint jobban osztanak a felhasználók, mint a Facebookon) jobban örülünk valódi, hús-vér ismerőseink lájkjainak, hozzászólásainak.
Készült a socialmediatoday.com cikkének felhasználásával.
Comments are closed.