A Snapchat egyre nagyobb népszerűségnek örvend a felhasználók, főleg a tinik és a fiatalfelnőttek körében. Regisztrált tagjainak száma már a kezdetektől fogva elképesztő ütemben nő és ezért egyre több hirdető dönt úgy, hogy kommunikációs felületként hasznosítja kampányaiban. A Column Five és a Newscred közös felmérést készített, hogy megvizsgálja, hogyan használják az emberek a Snapchatet és mennyire vannak felkészülve a márkák és a celebek tudatos kommunikációjára.
A Snapchat userek másodpercenként közel 9.000 snapet osztanak meg egymással. A Newscred adatai szerint 54%-uk napi szinten használja az alkalmazást, míg 32%-uk heti 2-5 alkalommal. Az ilyen mértékű elköteleződésből hatalmas hasznot húzhatnak a hirdetők, ezért harmaduk tervezi is, hogy a Superbowl idejére időzít kommunikációs kampányt az alkalmazáson belül.
Azonban az is nagyon jól látszik, hogy a felhasználók elsősorban nem azok miatt a funkciók miatt térnek vissza az apphoz, amikkel a márkák igyekeznek elérni őket. A userek 32%-át nem érdeklik az ’live story-k’, 54%-uk sosem nézi meg a ’Discover’-ben található tartalmakat és 42%-uk nem használt még soha márkázott filtert az alkalmazásban.
A kutatásból kiderült az is, hogy a felhasználókat nem érdeklik a hirdetések a celebek által megosztott tartalmak. A megkérdezettek 64%-a nem követ semmilyen hírességet a Snapchat-en, és mindössze 34% állította, hogy kíváncsi néhány celeb megosztott tartalmára. A felmérés során kapott válaszokból látszik, hogy a userek 87%-a soha nem vett még olyan terméket, amivel Snapchat hirdetésben találkozott, 11%-ukkal viszont már előfordult, hogy vásárolt a reklám hatására.
Bár a Snapchat vonzó platform a hirdetők számára, egyelőre úgy tűnik, hogy a felhasználók nem nyitottak az alkalmazáson belüli reklámok befogadására. Ahhoz, hogy a nagyobb márkák sikeres kommunikációs kampányokat tudjanak folytatni ezen a felületen, ki kell tapasztalniuk, hogy mivel tudják a célcsoportjukat a leghatékonyabban elérni. Egyelőre jól látszik, hogy a userek nem használják ki a Snapchat nyújtotta lehetőségeket és továbbra is inkább a személyes üzenetküldés funkcióval élnek, ami a hirdetők számára további akadályt jelent a sikeres kampányok lebonyolításában.