Gondolkodtál már azon, hogy a marketingtevékenységeid milyen hatással vannak a környezetre? Ha még nem, ennek most elérkezett az ideje! Kezdésnek mutatunk néhány tippet ahhoz, hogy hogyan határozhatod meg a marketinged karbonlábnyomát. Csapjunk is bele!
Számítsd ki a céged közvetlen CO2 lábnyomát!
A direkt karbonkibocsátás minden olyan szén-dioxid kibocsátással járó tevékenység karbonlábnyomát tartalmazza, amely a vállalatod közvetlen ellenőrzése alatt áll. Ebbe beletartoznak az üzleti utak, a tömegközlekedés, az irodai eszközök, a különböző marketinganyagok, szerverek és még sorolhatnánk. Gyűjts adatokat minden ilyen tényezőről, majd tápláld be ezeket egy karbonlábnyom kalkulátorba (ilyen például a GreenFeet), amely segít meghatározni a céged CO2 emisszióját. Erre évente legalább egyszer érdemes sort keríteni.
Becsüld meg a klienseiddel, partnereiddel folytatott munka közvetett hatását a karbonkibocsátásra!
Ebbe az indirekt hatásba beletartozik minden olyan CO2 emisszió, amit mások idéznek elő a termékeid és szolgáltatásaid előállítása vagy átadása közben. Ezt már nehezebb kiszámítani, de lényegégen ide sorolható minden olyan tevékenység az ellátási lánc mentén, amely szén-dioxid keletkezésével jár.
Vegyünk példaként egy digitális marketing ügynökséget: ennek esetében többek között a közösségi médiában közzétett posztok, e-mailek és elkészített landing oldalak karbonkibocsátását szükséges figyelembe venni. Ha levélreklámokkal is foglalkozol, a karbonlábnyom meghatározásakor számításba kell venni a nyomtatás, a nyomdából a postára szállítás, illetőleg az itt végzett egyéb tevékenységek CO2 kibocsátását is.
Általánosságban véve tehát mindig mérd fel, hogy az egyes dolgok honnan érkeznek, mi történt velük és hogyan kerültek a jelenlegi állapotukba. Ha mindez megvan, keress ismét egy karbonlábnyom kalkulátort, mely az általad összegyűjtött adatok alapján segít meghatározni a másodlagos tevékenységeid karbonlábnyomát.
Az eredmények láttán felmerülhet bennünk a kérdés, hogy mégis hogyan csökkenthetnénk a karbonlábnyomunkat, különösen abban az esetben, ha az alapvető környezetvédelmi eljárásokat már alkalmazzuk a szervezetünkben? További hasznos információkért tarts velünk következő cikkeinkben is!
Forrás:
McMeekin, B. (2021): How To Measure And Offset Your Agency’s Carbon Footprint. Forbes.
https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2021/08/30/how-to-measure-and-offset-your-agencys-carbon-footprint/ (Utolsó megtekintés: 2021. 12. 20.)
Comments are closed.