Márkajelek: egyszerűen megjegyezhető, ikonikus ábrák, amelyeket egy világ ismer. De hogyan jöttek létre?
Nézzünk párat a leghíresebbek közül:
BURBERRY
A céget Thomas Burberry alapította 1856-ban, a híres páncélos lovagot ábrázoló logót viszont csak 1901-ben alkották meg. Az emblémán látható latin “prorsum” felirat jelentése “előre”. A lovag a tisztaságot, a becsületet és a nemességet jelképezi, míg a lovag kezében a pajzs a védelmet. A logó fekete színe pedig a márka szilárdságára és tartósságára utal.
(korábbi cikkem az ikonikussá vált „check” mintáról itt)
CHANEL
A két egymásba fordított “C” betűből álló embléma keletkezéséről több feltevés is létezik. Az egyik szerint Mikhail Vrubel tervezte Coco Chanel kezdőbetűiből, a másik szerint két lópatkó nyomatát vette Coco Chanel alapul. Ismert azonban még egy feltételezés, amely szerint az embléma egyszerű koppintás: Gabrielle Chanel az árvaház ciszterci rózsaablak mintáiból, a cirádásan összekapcsolódó C betűkből merítette. Henry Gidel Chanel életrajza szerint, Gabrielle nagyapja asztalos volt, és ugyanezt a jelet használta az általa készített bútorokon, tehát még az is előfordulhat, hogy emlékeiből táplálkozott a logó megalkotásakor.
RALPH LAUREN
A lovaspólóst ábrázoló logót 1974-ben használták először a New York City újság címoldalán. A Ralph Lauren logo egyértelmű üzenet: a gazdag, büszke amerikai megjelenést és a hagyományt tükrözi.
VERSACE
Gianni Versace a klasszikus görög mitológiát hívta segítségül, amikor logóját megalkotta: Medusa megsértette az isteneket amikor megengedte Poseidonnak, hogy elcsábítsa Aphrodité istennő templomában. Büntetésből ezért csodaszép haját kígyókká változtatták és bárki, aki ránézett az kővé változott. Versace szerint elég egy pillantást vetni a márka stílusára, és elveszhet benne az ember örökre.