A BP Clothing magyar streetwear ruházati márka pár évvel ezelőtt üstökösként tűnt fel a magyar divatvilág egén, és hamarosan az egész ország fiataljainak körében ‘love branddé’ vált. A BP ruhákat, sapkákat és kiegészítőket ma már nemcsak az első, Wesselényi utcai BP Shopban lehet megvásárolni, de a Westendben és az Árkádban található üzletekben is, ezek mellett sneaker, azaz márkás sportcipő vonalon is nagyon erős választékot visznek. A BP márka sztorijáról egy másik blogra már írtam egy hosszabb cikket, háttértörténetként érdemes lehet elolvasni, de a friss Forbesban is olvasható egy írás a márkáról. 🙂 Lenkey Ákossal, a márka “szülőatyjával” és Németh Bálint marketinges kollégával beszélgettem a BP Instás aktivitásairól, mivel a magyar márkák között előkelő helyet foglalnak el közel 23 ezres követőszámukkal.
[Crane] Egy divatmárkának természetes terepe az Instagram. Ti mikor döntöttetek úgy, hogy megcsináljátok az Instagram profilotokat?
2012 júliusában indult a @bpshop1873, mert a trendek azt diktálták, hogy el kell indítani. Nekünk mindig a nyugat a mérce, azt figyeljük, hogy mi történik ott. Két kollégánk, Márk és Roland, akik akkor a BP online megjelenéséért (is) felelősek voltak, erősen használták az Instát, mely a sneaker kultúrában és a divatban rendkívül erős csatorna. Úgy döntöttünk tehát, hogy indítsunk el a BP-set is. Itthon még most is a Facebook dübörög a leginkább, akkor még inkább úgy volt, de mivel ez a kettő bőven elfér egymás mellett, elindítottuk. Az, hogy a legtöbb hazai cégnek, márkának nincs Instája, az legyen az ő bajuk. Mi az európai trendekhez igazodunk.
[Crane] Most, 2015 október elején 22 300 követő környékén jártok. Egyenletes volt ez a növekedés, vagy voltak kiugrások?
A növekedés szép egyenletes volt. Jönnek fixen a követők, havi 1000 körül mostanában.
[Crane] Ákos, a beszélgetés leszervezésekor mondtad, hogy személyesen te kezeled a profilotokat. Mesélj, mi alapján követtek vissza például egy felhasználót?
Azt követem vissza, akin látom, hogy több BP-s képe, videója van, akin látszik, hogy szereti a márkát, “velünk van”. Esténként szeretek rászánni egy órát és megnézem, hogy kik használták a hashtagünket (pl. #onelove #bdpst). Aki érzi és követi a BP-t, akkor bekövetem, bekerül a “Family & Friends” körbe. Van, amikor kiválasztok arcokat, és kiteszem a képüket, és ennek örülnek. Szoktam kommentálni a jól sikerült képeket, ennek is szoktak örülni, ilyenkor érzik, hogy nemcsak arctalan vásárlók, hanem tényleg foglalkozunk is vele.
[Crane] Hogy van erre időd?
Nekem ez a márka az egyik szerelmem, és szívesen fordítok rá időt.
[Crane] Milyen típusú posztokra buknak legjobban a követőitek?
[Ákos] Azt látom, hogy az Instagram követőink egy prémium közönség, és főleg a minőségi, pozitív hangulatot sugárzó “mood” képeket várják. De nagyon függ a helyzettől, az emberek hangulatától, erre rá kell érezni. Van, hogy kirakunk egy prémium cipőképet, és jön rá 400 lájk, aztán kiteszünk egy gellérthegyes naplementét, jön rá 700. Azt szeretik, ami látszik, hogy foglalkoztunk vele, vagy olyan tartalom, amivel tudnak azonosulni. A BP olyan márka, amit magunknak csináltunk, független, magunknak csináljuk, és ezt érzik.
[Bálint] Ha a számokat nézzük, akkor a legnépszerűbb képek között van budapesti tűzijáték látkép a parlamenttel, Snoop Dog rózsaszín húsvéti nyuszinak öltözve és például egy nagyon népszerű Nike modell, a Roshe Run egy nagyon szép black/white színállása.
[Crane] Szerinted van üzleti értelme az Instagram csatornát csinálni?
Mi anno nagyon sokat kaptunk a Facebooktól, mi nagyon hálásak vagyunk, mert jó időben sikerült elkapni a hullámot. Most hasonlóan érzünk az Instagrammal kapcsolatban. Látjuk, hogy jön, terjed, szeretik, most is az elején kell ott akarunk lenni.
[Crane] Van-e olyan üzenet, amire jobb az Insta?
Igen, ahogy már említettem a pozitív hangulatok átadására. Ha egy cég csak az üzleti oldalát mutatja, akkor ahhoz nem lehet kötődni. A prémium üzeneteket, az exkluzív dolgokat lehet itt a legjobban átadni. Az Instagramon például alig tesszük fel az akciós üzeneteket, ha pedig mégis, akkor az akció lejárta után le is töröljük, hogy ha valaki visszapörgeti a posztokat, akkor ezek ne zavarjanak be az összképbe.
[Crane] Mennyire használjátok a hashtageket?
Úgy látom, hogy az általános színvonalnál tudatosabban használjuk. Átlagban kb. tucatnyi hashtaget használunk, cipőknél sneaker orientált hashtageket, gyakran használjuk a #premium és #exclusive hashtageket, a termékek miatt. A mood posztoknál hangulatszavakat, peace, love, unity – mindent angolul. De amúgy sem szoktunk sok szöveget írni, az Instát nem olvasgatni akarják az emberek. A kommentek között is nagyon sok angol nyelvű hozzászólás szokott lenni, meg persze emoji “nyelven”.
[Crane] Mennyire tervezett az Instagram aktivitásotok, vagy épp mennyire spontán?
Elemezni kell, pl. a posztok számában, időzítésben, mikor van az ideális időpont. De ez egy “személyes műfaj” és emiatt bármikor mehet egy spontán poszt.
[Crane] Használjátok a Direct Message funkciót?
Nem, nem szoktunk kapni, és mi sem küldünk.
[Crane] Csináltatok már játékot, promóciót Instagramon?
Nem, de tervezünk. A size?-nak (sneaker üzlethálózat és webshop Nagy-Britanniában) volt például egy hashtag alapú akcióra a Yeezy sneakerre, az tetszett.
[Crane] A szponzoráltaknál vannak-e Instagrammal kapcsolatos kérések, megállapodások?
Igen, a megállapodásokban benne van, hogy töltsenek fel Facebookra és Instagramra olyan képeket, ahol BP termékek jelennek meg, de nagyon sokszor önjáróak, használják a #bpheroes #bp1873 hashtageket is, ez viszonylag jól működik. A külföldi szponzoráltak, és ismertebb celebek is szokták viselni, és kérés nélkül is hashtaggelni őket. Ez abszolút annak köszönhető, hogy a BP egy love brand 🙂
Comments are closed.