Február végén indította el első ATL kampányát a Facebook az Egyesült Királyságban. A social media óriás az USA-ban korábban, 2012 októberében mutatta be első reklámfilmjét, mostantól pedig már Európában is hirdeti szolgáltatásait.
A három bemutatott film elsősorban a márkára és nem magára a termékre fókuszál. Mindegyikben egy-egy történetet ismerhetünk meg a barátságról, melyet egy brit narrátor mesél el. A tipikus angol utca- és életképek mellé az aláfestő zenét ismert előadók ismert művei adják akusztikus előadásban. Könnyen felismerhető Rihanna Umbrella, a The Cure Close to Me és Madonna Like a Prayer című száma.
Mindhárom filmnek nagyon jó hangulata van, bár nem tagadom, egyértelműen hatásvadász eszközökhöz nyúltak a készítők. Szentimentális mondanivalójával, ügyesen ragadják meg az emberi kapcsolatok, a kötődés és a barátság fontosságát.
„Girl Friends”:
„Friend Request”:
„Our Friends”:
Az óriásplakát kampány nagyon egyszerű: az alapot egy fotó adja, amin embereket látunk a barátaikkal együtt, ezen pedig mindössze a „Friends” szó és a mellette lévő pipa látható.
A kampányt a Facebook házi reklámügynöksége, a The Factory készítette.