Ebben a hónapban két igazán kiemelkedő, nagy közönséget megmozgató esemény is történt. Bár a Super Bowl és az Oscar-díj átadó gála első ránézésre egészen különböző érdeklődési körrel rendelkezőknek szól, egy közös volt bennük: hatalmas forgalmat generáltak a közösségi médiában.
Február 2-án a XLIX. Super Bowl döntő hozta lázba a fél világot és borzolta az amerikai focirajongók kedélyeit. A Facebook kutatása alapján világszerte 65 millió felhasználója összesen 265 millió posztot, lájkot és hozzászólást generált a meccs kapcsán. A megkérdezett felhasználók 63%-a szerint a döntő legjobb része a buli, a szünetekben futó reklámok és a félidei show műsor volt, míg mindössze 37%-uk koncentrált kifejezetten a játékra.
Egy speciális mérőszám, a PPM (people per minute) segítségével azt is sikerült kimutatni, hogy mely témákban született a legtöbb poszt, lájk vagy komment. A listavezető természetesen a New England Patriots győzelme (1,36 millió PPM), majd ezt követte Katy Perry félidei show-jának fináléja a „Firework” című számmal (1,02 millió PPM), a harmadik helyen az a bizonyos touchdown passz áll, melyet Russell Wilson adott Doug Baldwinnak, így szerezve 24:14-es vezetést a Seahawks-nak a harmadik negyedben.
A kedvenc adatom kétségtelenül a nemek megoszlása a témában aktív Facebook felhasználók között. Elsőre teljesen evidensnek gondolnám, hogy a férfiak jelenléte hangsúlyosabb a nőkéhez képest, pedig éppen fordítva van. Az első három helyet a 25-34, a 35-44 és a 18-24 éves hölgyek foglalják el és csak utánuk, a 4. és 5. helyen jönnek a 25-34 és 18-24 éves férfiak. Ha belegondolok, teljesen logikus, a csajokat kevésbé kötötte le a meccs, így volt idejük facebookozni.
És ha már Super Bowl, akkor mindenképp ejtenünk kell néhány szót a szünetekben sugárzott reklámokról is. Minden évben hatalmas várakozás övezi a reklámfilmeket, évről évre nagyobb durranással, újabb könnyfakasztó sztorikkal és frappáns csattanókkal készülnek a hirdetők erre a speciális alkalomra. Érdekesség, hogy az idei felhozatalban a filmek felében szerepelt hasthag, illetve bizonyos márkák a honlapjuk mellett a Facebook és Twitter fiókjukat is megjelenítették. 2015-ben szerepelt először a Snapchat, mint közösségi csatorna egy hirdetésben.
A hónap végén került megrendezésre a 87. Oscar-díjátadó gála, egy másik olyan esemény, ami minden évben lázba hozza a nagyközönséget. A Super Bowl-hoz képest jóval kisebb csoportot mozgatott meg a téma a Facebookon, de még így is nagyon szép eredményeket produkált a 21 millió felhasználó által generált összesen 58 millió like vagy tartalom.
A legnagyobb érdeklődést generáló téma Lady Gaga előadása volt, aki a Muzsika hangja című musical éppen 50. évfordulóját ünneplő betétdalát énekelte el. Ezt követte a legjobb adaptált forgatókönyv díjának kikiáltott Kódjátszma győzelme, majd a Birdman legjobb eredeti forgatókönyvért bezsebelt díja következett. Érdekes, hogy a legjobb filmnek járó díj mindössze az 5. helyen végzett az Oscar átadóval kapcsolatos témák sorában. A Lady Gaga féle előadás 214.000-es PPM-et eredményezett globálisan, ebből 154.000 az Egyesült Államokban született.