A Karácsony sokaknak a felhőtlen boldogság, az ajándékozás, a család ünnepe. Sajnos van akiknek viszont messze nem, ezért aztán ilyenkor sok cég megragadja az alkalmat, hogy segítsen a rászorulókon. Láthatunk ezekből jó példát, kevésbé szerencséset, a lényeg, hogy ha valaki fontosnak tartja, hogy segítsen, és végül a segítsége célba is ér, már nem volt hiába a kezdeményezés. Egy nagy reklámügynökség valaha volt vezetője mondta mindig az ilyen alkalmakkor, hogy adni mindig úgy kell, hogy annak értelme is legyen. Nyilván egy cég életében kevés kivétellel semmi sincsen véletlen, a nap végén minden arról szól, hogy lehet még több terméket, szolgáltatást eladni. Ezért aztán az sem mindegy, hogy egy jótékonysági akcióval mit kommunikálunk termékünk, szolgáltatásunk célcsoportja felé.
A Mazda karácsonyi jótékonysági kampánya üdítő példája annak, hogyan kell ezt jól csinálni. Ami igazán érdekes az nem is a kampány maga, hanem az ötlet. Adott egy, a prémium kategória felé igyekvő autós márka, egy óriás építési háló, amin az új modelleket hirdetik, és az SOS Gyermekfalvak Magyaroszág intézménye. Mi a közös a háromban? Első látásra semmi. Azt is csak a Mazdát ismerő lelkes rajongó, a Mazda iránt elkötelezett, és az autóján túl is a márka iránt érdeklődő autótulajdonos, vagy a jótékonykodást éber szemmel figyelő érdeklődő tudja, hogy a Mazda évek óta támogatja az SOS Gyermekfalut. Hol pénzzel, hol munkával, hol egyéb felajánlásokkal.
Aztán jön valaki, aki gondol egy nagyot, és megszületik az ötlet. A kampány után a csak nyűg épülethálóból legyen valamilyen használati tárgy, amit aztán jótékony célokra lehet fordítani. Például elárvereztetni egy aukciós portálon (link a végén), és az így befolyt összeget aztán felajánlani a támogatott intézménynek. Ha mindez ráadásul olyan használati tárgyakban lát napvilágot, amit nem szemlesütve teszünk el a szekrény mélyére, hanem még szívesen is használjuk, hordjuk, akkor biztos a siker és nyert ügye van az adományozónak, és az adományozottnak is. A Mazda itt is beletalát a közepébe. Az épülethálóból ugyanis dizájn táskák, laptop tokok, pénztárca születik. Aztán az aukciós portálon befolyt bevétel meg megy az SOS Gyerekfalunak. A liciten megnyert táskák kiszállítási költségét természetesen a Mazda állja, bezárva ezzel a kört. Én a facebookon találkoztam a kezdeményezéssel, ez is rendben van, a social média jó platform egy ilyenre, remélem, minél több emberhez eljut a hír és él a lehetőséggel.
Ezen a linken elérhetőek a táskák, a licit már elkezdődött, december 23-ig tart. Még időben vagy, menj, licitálj. Ha nyersz, ahányszor a táskára nézel, mindig eszedbe jut majd az, hogy a jó célért cserébe kaptad. Ha végül nem te nyersz, és komolyan segíteni akarsz, utald el a legmagasabb általad adott licited összegét az SOS Gyermekfalunak. Kártyával is lehet fizetni! Legyen ez a te ajándékot nekik az idén.