Az Adblock Plus a legismertebb webes hirdetés blokkoló, a világon minimum 144 millió felhasználója van. Ennek segítségével mi, olvasók, úgy tudunk ingyenes híroldalakat vagy bármilyen más tartalmat böngészni, hogy a hirdetéseket ez a program kitakarja, nem látjuk. Ez ellentmondásban van a kiadók érdekeivel, mivel ők ebből tartják ingyenesen az oldalt. Ha nincs hirdetés, nem lesz ingyenes tartalom sem.
Franciaországban úgy látszik ez kritikus méreteket öltött, néhány oldal az Adblock használóknak már meg sem jelenik. Helyette kiírják, hogy az oldalt hirdetésekből tartják el, ha az nem jelenhet meg, akkor nincs ingyenes tartalom sem. A kiadók véleménye szerint bizonyos esetekben akár 40%-a is kieshet így a bevételeknek, ezért perrel fenyegetik az ilyen programok fejlesztőit.
Akár lesz per, akár nem, egy gondolat így is megfogalmazódik. Ha nem fogadjuk el a reklámok megjelenését, ez mennyiben befolyásolja a jelenlegi rengeteg ingyenes tartalom elérhetőségét?