Korábban már foglalkoztam a témával és most szembe jött velem ismét egy érdekes cikk. A lényege annyi, hogy a Google közel mindent nyilvántart, amire rákerestünk, ahol jártunk, illetve, amit néztünk a szintén fennhatóságuk alá került YouTube-on.
A Google üzleti modellje többcélú. Egyrészt annyi információt gyűjt be felhasználóiról, amennyit csak módjában áll, másrészt ezen adatok egyik részét szolgáltatásai finomhangolására, másik részét hirdetései pontosabb targetálására használja fel. Ez utóbbi ebben az információ-dömpingben kimondottan fontos, hiszen „szóhoz jutni” is nehéz ebben a hangzavarban, nemhogy eljutni a potenciális érdeklődőkig.
Fotó: Google
A Google a mindenféle forrásból rólunk összegyűjtött információt a rendelkezésünkre is bocsátja olyan értelemben is, hogyha gondolunk egyik nap úgy kelünk fel, hogy nem szeretnénk, ha a ténykedésünk bekerülne a keresőóriás logjába, akkor egy gombnyomással ideiglenesen vagy akár véglegesen megtilthatjuk a Google-nek, hogy adatokat gyűjtsön velünk kapcsolatban.
Saját adataidat ide kattintva érheted el.
De van még tovább is: ha kíváncsi vagy rá, hogy a Google szerint Téged mi érdekel, kattints erre az oldalra, majd nézd meg az “Érdeklődési kör” szekciót. Érdekes ez alapján képet kapni saját magunkról.:)