A Dentsu Data Labs és az Adverty által készített új kutatásából kiderül, hogy a mobilfelhasználók a használt mobiljáték felületén elhelyezett hirdetéseket részesítik előnyben a netes hirdetésekkel szemben.
A hirdetés befogadhatóbb egy mobiljáték felületén
A Dentsu Data Labs és az Adverty közösen végzett kutatást a hirdetők, ügynökségek és vezető fejlesztők körében a mobiljátékokon belül elhelyezett hirdetések kedveltségéről. A játékon belüli hirdetések a kutatás szerint határozottan népszerűbbek a mobilfelhasználók körében, mint például a híroldalakon elhelyezett reklámokkal szemben. Persze, ennek hátterében az is meghatározó tényező, hogy a mobilfelhasználók körében a mobiljátékokon belüli elhelyezés természetes környezetnek számít. A tanulmány a hirdetési bevételekből finanszírozott játékok emelkedő népszerűségét az online játékok egyébként is növekvő kedveltségével támasztja alá. A kutatásból ezenkívül az is kiderült, hogy a sport témájú játékokban felbukkanó reklámok akár ötször is kedvezőbb fogadtatásban részesültek, mint a műfaj egyéb képviselői.
Tudták, hogy hirdetést látnak
A tanulmányban részt vevők 84%-a tudatában volt annak, hogy hirdetéseket láttak a játékban, míg a hirdetést látók 78%-a képes volt felidézni a reklámban szereplő márkát is. Majdnem kétharmaduk szerint a hirdetés elhelyezésének nincs negatív hatása játékélményükre, míg 17%-uk kifejezetten pozitív hatást tapasztalt. A válaszadók arról számoltak be, hogy a játékon belüli hirdetési formátum jelentősen pozitívabb élményt nyújt, mint a webes bannerek.
A kutatás betekintést nyújt a mobil szerencsejátékok szokásformáló természetébe is. Azok közül, akik telefonon játszanak, 68%-uk számolt be napi vagy még ennél is gyakoribb játékról.
A tanulmányban részt vevő 301 játékos hozzáállása alapján az emberek mindössze 9%-a hajlandó fizetni azért, hogy a játék során ne kerüljenek a szeme elé reklámok. Ezzel szemben 43%-uk hajlandó megnézni egy hirdetést, ha cserében ingyen játszhat.
A játékon belüli hirdetések felveszik a kesztyűt
Bakos Niklas, az Adverty vezérigazgatója és alapítója elmondta:
“Ebből a kutatásból kitűnik, hogy a hirdetés-finanszírozású mobiljáték egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az csak rajtunk múlik, hogy megtaláljuk-e azokat a hirdetési formátumokat, amelyek a legjobban működnek a játékosok és márkák számára is. Nem lepődtünk meg a játékok természetes környezetében megjelenő reklámokra érkező pozitív reakciókon, és úgy gondoljuk, a márkák számára rendkívül hasznos infó, hogy a játékosok rendkívül nagy arányban emlékeztek a márkákra. A játékon belüli hirdetés figyelemre méltó lehetőséget kínál a márkák számára, hogy nagyon elkötelezett pillanatban érjék el a fogyasztókat”
Maria Sedlenieks, a Dentsu Data Labs Insight stratégája elmondta:
“A kutatás bebizonyítja, hogy a játékon belüli hirdetések képesek felvenni a kesztyűt a tradicionális internetes hirdetési formátumokkal szemben, és érdekes megjegyezni, hogy kedvezőbben fogadják őket a mobilfelhasználók.”
Comments are closed.