Az előző poszt megírásakor annyi jó és inspiratív témát találtam, hogy sajnálnám veszni hagyni. Az előző téma, az autóipar után most nehezebb vizekre evezünk, következik egy vegyes válogatás ismert és kevésbé ismert márkáktól. A lényeg most is az, hogyan lehet vizuális üzenettel röviden, a befogadó (célszemély) számára érthetően elmondani, amit akarunk.
A közös nevező megint az, hogy nincsen feleslegesen sok szöveg, csak egy rövid szlogen vagy főüzenet. A többit a reklámozó a vásárlóra bízza, és milyen jól teszi ezekben az esetekben is.
Annyiban mások ezek a koncepciók, hogy némelyiknél tágabb teret adnak a dekódolónak a helyes megfejtésre, egészen odáig merészkedve, hogy akár több helyes – az adott befogadó által értelmezett – megoldás is születhet. Van olyan koncepció, ahol én is kicsit elidőztem, mire megtaláltam a megoldást, a legtöbb esetben persze néhány pillanat alatt összeállt a kép. Ez már a kreatív alkotás olyan határmezsgyéje, ami nem biztos, hogy minden esetben alázatosan teljesíti a feladatát és tömegesen adja el az adott terméket, szolgáltatást, de az biztos, hogy ha egy hirdetés megfejtésével néhány másodpercet el kell tölteni, de a végén megvan az AHA élmény, a bevésődés létrejön. Gratulálok a készítőknek és a megrendelőknek, szép anyagok ezek is.
Személyes kedvencem a Lego hirdetése, itt az alkotói üzenet éppen az, hogy a befogadóra bízza a képzelete szárnyalását. A Legotól hiteles üzenet ám a javából! A végére hagytam itt is egy csemegét: egy olyan cég hirdetése, aki halláskárosultaknak szervez zenei eseményeket. Ezen a vizuálison is lehet gondolkodni, nekem van egy megfejtéseim, a Tietek mi?
Íme a válogatás:
LG – porszívó
LG – nagyképernyős TV
Omega – diétás kutyaeledel
FedEx – expressz
Etisalat – Global voice roaming szolgáltatás
Lego – képzeld el…
Zoobiker – Vess véget a forgalmi dugóknak
Westone fülhallgatók – No Buzz…
Sky Company Ejtőernyőzés – Sosem felejted el az érzést!
Playstation
Ebay – Használd az Ebay appot vásárlásra!
+1 Bekol – Kampány a halláskárosultak megsegítésére