Van olyan, hogy online „én”?
Mindenkinek van egy személyisége, egy saját énje, de vajon létezik ennek egy digitális változata? A virtuális térben az általunk feltöltött és megosztott infók határoznak meg minket, digitális identitásunk ebből formálódik. Ezek az adatok mára a szocializálódás kulcsfontosságú eszközeivé váltak. Ha egy személy nem elérhető online, elveszítheti a lehetőséget arra, hogy újabb üzleti vagy emberi kapcsolatokat létesítsen. Felmerül azonban a kérdés, hogy mennyire legyünk láthatóak, illetve mennyiben tudjuk kontrollálni a rólunk megjelenő információkat. Digitális lábnyomokat hagyunk magunkról és hagynak rólunk folyamatosan, sokszor anélkül, hogy mindezt tudnánk.
Online élünk, tájékozódunk, véleményt nyilvánítunk és alkotunk. Az internetes nyilvánosság kialakulásával többé nem kerülhető meg az a kérdés, hogy milyen közösségekhez akarunk tartozni, mit szeretnénk magunkról, illetve mit mondanak rólunk mások az online világban.
A Google elnöke szerint a digitális identitás a jövőben a legfontosabb árucikké fog válni, amiért a cégek versenyezni fognak. Pontosabban ez már most is így van. A Google számtalan olyan szolgáltatását használjuk adatainkért cserébe, amit aztán jó pénzért értékesít a hirdetőinek.
Ha szeretnétek ellenőrizni, hogy mit is gondol rólatok Google akkor nézzétek meg a fiókelőzményeket és a hirdetési beállításokat.