Nem vagyok egy nagy amerikai focirajongó, mégis minden évben várom a Super Bowlt.
Amerika legnézettebb műsorának reklámblokkjában egy 30 másodperces szpot 4 és fél millió dollár. Éppen ezért a hirdetők nem engedhetik meg maguknak, hogy holmi középszerű reklámmal jelenjenek meg. Magas a mérce, minél viccesebb vagy meghatóbb egy reklám, annál népszerűbb lesz.
A Budweiser az utóbbi években olyan reklámokat készít és időzít a Super Bowlra, amik mondhatni kiakasztják a „cukiságmérőt”. 2013-ban a Super Bowl Ad Meter statisztikája szerint az év legjobb reklámjának nyilvánították. Ha esetleg nem láttátok, mindenképpen nézzetek meg a kibővített változatot itt.
A tavalyi évben új sztár jelent meg a Budweiser reklámban, a fehér kutyus. A 2014-es szpot a youtube-on eddig több mint 57 milliós nézettséget produkált.
Kíváncsi voltam, hogy idén mivel rukkolnak majd elő.
Biztosra mentek és csináltak egy második részt a nagy sikert aratott kutyás sztorinak. A reklám nagyon helyes lett, a youtube-on máris több milliós a nézettsége és az emberek imádják. Én is.
Hát lehet ezt nem imádni? J
Érdekes, hogy felmérések szerint a letesztelt reklámok 60 százalékánál olyan alacsony a vásárlói hajlandósági index, hogy szinte ki sem lehet mutatni. Ennek oka, hogy egy átlagos reklámnak állítólag négy hét kell ahhoz, hogy a fogyasztók tudatába rendesen beépüljön, a Super Bowl-reklámokat azonban a meccs után nem nagyon lehet látni a tévében.
De sebaj, ezeknek a reklámoknak a fő célja a szórakoztatás és a márkaépítés.
Forrás: index.hu, kreativ.hu