Jó hírünk van azok számára, akik szeretik a hamburgert, bringával közlekednek és épp egy olyan nagyvárosban élnek, ahol rengetegen kerékpároznak. A McDonald’s hiánypótló fejlesztéssel rukkolt elő: elkészítette a bicikli kormányon szállítható menü dobozt, amelyben teljesen biztonságosan szállítható az ital és garantáltan nem kerül veszélybe a sült krumpli és a szendvics sem.
Kerékpáron közlekedni nem csak divatos, de környezettudatos és egészséges is. Manapság egyre többen pattannak nyeregbe, és választják a zsúfolt buszok és az unalmas közlekedési dugók helyett ezt a közlekedési megoldást. De mi történik akkor, ha az ebédünket szeretnénk átvinni A pontból B-be, lehetőleg úgy, hogy a kis papírpohárban lötykölődő kóla, ne áztassa szét a váltásruhánkat, vagy az aznapi prezentáció nyomtatott példányát?
Erre a kérdésre adott egy hiánypótló (?) megoldást a McDonalds, a McBike névre keresztelt dobozcsodájával. A gyorsétterem óriás mostanában veszített népszerűségéből a tengertúlon, ugyanis megjelentek a versenytársak egészségesebb (vagy legalábbis annak tűnő) menü alternatívái, melyek inkább megmozgatják a látszatra sokat adó huszonéveseket. Az elveszített előnyt a McDonald’s új szegmensek felé való nyitással igyekszik visszaszerezni, így került képbe a Millenium generáció. Bár az érvelés számomra kicsit sántít, de a stratégia szerint azért döntöttek a McBike fejlesztése mellett, mert a célcsoport körében nagyon népszerű közlekedési eszköz a bicikli, és a vállalat számára fontos, hogy alkalmazkodjon a vásárlói szokásokhoz.
A doboz egyébként tényleg elég jól sikerült: a pohártartó egy középen található lyuk, amibe kényelmesen belecsúszik a pohár, a szendvics és a sült krumpli pedig az felhajtható oldalak zsebeibe kerül. A felső fülek segítségével kényelmesen rá lehet akasztani a kormányra.
Az alábbi kisfilm a dobozkoncepció kapcsán szervezett a koppenhágai eseményhez készült. Egyelőre csak egy egynapos teszt erejéig lehetett kipróbálni a McBike-ot, de a cég komolyan fontolgatja, hogy meghonosítja a bike-thu szolgáltatást olyan városokban, ahol sokan kerékpároznak, például Amszterdamban vagy Tokióban.