Kétrészes cikksorozatunk második felében a “freemium BI” termékek, a beépülő megoldások és az okosabb adatmenedzsment áll a fókuszban.
Freemium BI
Dan Sommer, a Qlik igazgatója szerint a freemium lett az új norma, az alapvető elvárás a felhasználók részéről. 2017 az az év, amikor a felhasználók könnyebben hozzáférhetnek az analitikai megoldásaikhoz. Egyre több adatvizualizációs eszköz áll rendelkezésre alacsony költséggel, vagy akár ingyen, így az analitika valamilyen formában elérhetővé válik a vállalati szervezetek egészében. A felhasználók közül egyre többen értik meg az adataikat és azt, hogy ez mit jelent a szervezetük számára. Ez arra ösztönzi majd a cégeket, hogy egyre több dolgozó számára biztosítsanak eszközöket és képzéseket az adatfeldolgozás és -megértés növelése érdekében.
Okosabb adatkezelés
A felhasználók számára egyre több eszköz, egyre több platformon áll rendelkezésre, melyek sokasága rengeteg adatforrást és modellt tesz elérhetővé számukra. Ám ezeknek csak töredéke, vagy egy adott kombinációja fontos a felhasználó mögött álló szervezet számára. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szervezet csak a helyes és szükséges információkat összegyűjtse, tisztítsa és kezelje. Ehhez a vállalatoknak intelligens adatkezelési technológiákat kell bevezetniük, mivel egyre világosabbá válik, hogy a hagyományos adatkezelési megoldások nem tudják kezelni a növekvő igényeket. Olyan platformra van szükség, amely képes kezelni a különböző adatforrások közötti kapcsolatokat, átlátható módon védi a szervezet adatvagyonát és biztosítja az adatkezelési szabályoknak való megfelelést.
Beágyazott BI
A vállalatok meglévő szoftveres megoldásaiba beágyazott BI megoldások lehetővé teszik az adatok gyors integrálását és a belőlük nyert információ gyors és egyértelmű publikálását a szervezet tagjai felé. A gyártók számára ez a gyártástervezésben, a kereskedők számára pedig a felhasználói élmény fokozásában biztosít kézzelfogható eredményeket. A fejlesztések ezen a területen leginkább arra koncentrálódnak, hogy minél finomabban, szinte észrevehetetlenül integrálódjanak a BI megoldások más üzleti szoftverekbe. A cél a felhasználók teljes körű kiszolgálása minden platformon, legyen szó laptopon, tableten vagy mobilon történő információtovábbításról és -ábrázolásról.
A fentiekből is látható, hogy a digitális IT-ról egyre inkább a digitális üzlet irányába mozdul a mérleg nyelve. Ez azt jelenti, hogy a digitalizáció már rég nem az IT kiváltsága, hanem üzleti stratégia, ami alapvetően határozza meg a vállalatok digitális innovációját, az új technológiáknak a szervezet minden pontjára kiterjedő alkalmazását.
Comments are closed.