Örömmel tudatom mindenkivel, hogy megnyílt a világ első Instagram hotelje, az 1888 Hotel Sydneyben. Nyitási akcióként rögtön egy ingyenes éjszakát ajánl minden olyan Instagram felhasználónak, aki legalább 10 000 követővel rendelkezik és megszáll a hotelben. A hotel egyébként kínosan ügyelt arra, hogy minden apró részletében különleges vizuális élményt nyújtson a fotótémát vadászó szállóvendégek számára. Ennek megfelelően a szobák mind egyediek, színes bútorokkal, különleges belsőépítészeti megoldásokkal, az ötemeletes hallban pedig egy valódi fa nyújtja a kimeríthetetlen fotótémát. Ha mindez nem volna elég, a hotel vendégei egy gigantikus képkeret mögött is pózolhatnak, miközben fotót készítenek magukról. Persze a névválasztás sem véletlen, az 1888 név arra az évre utal, amikor a Kodak piacra dobta az első filmes dobozkameráját. A recepción pedig két nagy led-képernyőn folyamatosan futnak azok a képek, amelyeket a vendégek #1888hotel hashtaggel töltenek fel az Instagramra. Ezek közül az adott hónap legjobb fotóját készítő vendég szintén egy ingyenes éjszakát kap ajándékba. A recepción pedig számos olyan térkép közül választhatnak az érdeklődők, amelyen a város legjobb Instagram témáihoz kalauzolják az érdeklődőket.
A szobák valódi multimédiaközpontok, valamennyinek van egy saját multimédiaeszköze, amely segítségével egy fárasztó nap után az városnézés közben lőtt képeket végignézheti a vendég, majd a wifin keresztül töltheti is fel a netre. A hagyományos belső telefonrendszer helyett pedig egy iPad gondoskodik arról, hogy a vendég igénybe vehesse a szokásos szállodai szolgáltatásokat, vagy akár vacsorát rendelhessen magának a szálloda étterméből.
A szálloda vezetője szerint az Instagramra épített szálloda ötlete működik, volt már olyan vendégük, akinek 650 000 követője van, és a szállodáról posztolt képe 35 000 like-ot kapott.
Szakmai szemmel nézve ragyogó elképzelés, ha csak a fentebb említett példánál jóval szerényebb követői körrel rendelkező felhasználókat képzelünk el, akik az ott tartózkodásuk alatt, mondjuk, csak egy-két képet osztanak meg a hotelről, megszámlálhatatlan egyéb felhasználóhoz jut el világszerte a szálloda híre. Mindez különösebb médiaköltség vagy jelentősebb kommunikációs büdzsé nélkül. Az invesztíció maga a hotel és az ötlet. Jó példa arra, hogyan lehet meglovagolni egy meglévő alkalmazást egy kreatív ötlettel.
Gyűjtsétek a követőket, és ha megvan a 10 000, menjetek Sydneybe, mert biztosan lesz egy hotel, ahol egy éjszakára ingyen megszállhattok. A címet meg néhány képet itt találjátok: http://www.1888hotel.com.au/
Forrás: http://travel.cnn.com/
Comments are closed.