A Prankvertising a reklámozás egy olyan módja, ami a megdöbbentésre, ijesztésre épít. Az emberi reakciók általában annyira viccesek, hogy azonnal social media szenzáció lesz egy-egy jól megrendezett prankből. A prank és a fail compilation, valamint a reality műfaja az internet korára az egyik legkeresettebb videótartalommá nőtte ki magát. A siker egyik titka az lehet, hogy a káröröm és a másokon való röhögés hatalmas örömet okoz az internetező közönségnek. Az „én jobban csinálnám” hatás is rendszerint érvényesül, ami a reality TV műfaj egyik fő mozgatórugója.
Ettől már csak egy lépés volt, hogy a műfajban a reklámozók is meglássák a kívánkozó lehetőséget, és kreativitásukat kibontakoztatva a frászt hozzák a célközönségre. Mint minden ambient eszköz, ez is elsősorban a netes terjedésre épít. A prank videók több milliós nézettsége bizonyítja, hogy egy kampány sikere vagy a nézettség már nem a klasszikus reklámmegoldásokban, hanem egyre inkább a kísérleti eszközökben rejlik.
Ismét összegyűjtöttem néhány inspiráló ötletet, amivel nagy eséllyel nem csak az ügyfelet de a nézőket is le lehet nyűgözni:
Az új LG monitor reklámozásához is megdöbbentő eszközt választottak:
Bárki is ötölte ki ezt a módszert az új Chucky film reklámozására, biztosan nem számolt a szívroham veszélyével. Mivel a pranknek kisgyerekek és kutyák is áldozatul estek, elgondolkodtató a módszer óvatos és átgondolt alkalmazása:
Elképesztően ijesztő, szintén egy horror, a Carry című film promótálására kitalált prank, ahol egy kávézó közönsége esett áldozatul a hiteles átverésnek. Kedvencem a lány 1:46-nál (I’m so outa here):
Ha egy munkahelyi állásinterjú nem okozna elég stresszt, egy meteorbecsapódás biztosan megteszi a hatását: