Nemrég, február 1-jén volt az amerikai futball legnagyobb eseménye, a döntő, a Super Bowl. Ez számunkra kevésbé hír, viszont azt lehet tudni, hogy ezt a játékot és a játékosokat is nagyon komoly, mindenre kiterjedő statisztikák alapján értékelik. Még a szurkolók is fejből tudják, hogy melyik játékos mikor és hogyan ért el pontot, hány yardot futott, stb.
Ezek a statisztikák részletesen megjelennek az európai futball manager programokhoz hasonlóan az számítógépes NFL játékokban is. Az EA Sports legújabb, Madden NFL 15 amerikai futball manager játéka is elképzelhetetlenül részletes adatokat tartalmaz a játékosokról. Egy sokat mondó idézet a játék mesterséges intelligenciájáról (AI, Artificial Intelligence) a honlapon: „a számítógépes quarterback-ek ismerik a különböző passzolási koncepciókat és kiértékelik a védőket mielőtt dobnának”.
A játék promóciójaként az EA kiadott január 26-án (6 nappal a valós döntő előtt) egy videót, amiben lejátszották a döntőt az előre ismert játékosok és paramétereik alapján:
Az eredmény döbbenetes: pontosan megjósolták a végeredményt, a győztes irányító passzainak hosszát, a 3. negyed pontos eredményét és még pár játékos futott yardjait is. Ez annyira pontos eredmény, hogy ezt nem lehet a véletlen számlájára írni. Ezt csak és kizárólag a felvitt adatok részletessége és a mesterséges intelligencia tökéletes összjátéka tudja produkálni.
Valahogy így kellene az üzleti életben is adatokat elemezni.