Ügynökségünk szeptember elején kapott megbízást az adidas Budapest Kft-től, a márka ‘District Battle Run’ futóesemény koncepciójának budapesti adaptálására. Az esemény lényege, hogy a város kerületeinek futói egy-egy csapatot alkotva kilométereket gyűjtenek, hogy elnyerjék a díjat. A nevezés díjmentes, a díj pedig egy futóútvonal kijelölése volt a győztes kerületben.
A célcsoport a fiatal, urbánus, rekreációs célból egyénileg vagy baráti társaságban futók voltak. Az aktivitásnak két fő célja volt: az egyre növekvő budapesti futóközösség aktiválása és ezen keresztül az új, csúcstechnológiás adidas Boost futócipők megismertetése, kipróbálásra ösztönzése a célcsoport körében.
Adottak voltak a központi, friss és dinamikus adidas Boost arculati elemek és a korábbi, pozsonyi #boostbratislava események tapasztalatai. A #boostbudapest helyi sajátosságait az ügyfél brand activation managerével, illetve rendezvényes, produkciós, social media és PR szakemberekkel alkotva alakítottuk ki, jól együttműködő csapatként.
A #boostbudapest helyszínéül a Margitszigetre, mint fővárosunk egyik legnépszerűbb futóhelyszínére esett a választás: a regisztráció, a rajt és a cél megfelelő infrastrukturáját a Margitszigeti Atlétikai Centrum biztosította, maga a futás pedig a margitszigeti futókörre került.
A kampány
Az esemény beharangozására bő két hét állt rendelkezésünkre, ezért olyan eszközöket választottunk, melyekkel ilyen rövid idő alatt is gyorsan felépülő, a célcsoport körében jó elérésű kampány tudunk szervezni, ennek legfőbb eszköze a közösségi média, azon belül is a Facebook volt.
A kommunikáció középpontjában a rendezvény Facebook eseménye állt, mely a kampány információs landing oldalaként és a futók kérdéseit megválaszoló “ügyfélszolgálatként” egyaránt üzemelt. Az esemény és az adidas Running oldalán elhelyezett posztokat Facebookon hirdette az adidas médiaügynöksége, mi pedig social media managerünk bevonásával igazi “kommunikációs bozótharcot” folytattunk, azaz feltérképeztük a budapesti, futással kapcsolatos Facebook-oldalakat, csoportokat és közvetlen hangvételű, felhasználásra kész blogposzt és Facebook poszt szöveget, képeket biztosítottunk. Az esemény közösségi jellegének köszönhetően a beharangozót 27 helyen osztották meg.
A kampányt egy hagyományos PR-eszközzel, sajtóközlemény kiadásával is megtámogattuk.
Mivel az esemény helyszíne, az Atlétikai Centrum a Főváros kezelésében van, ezért a helyszínnel való tárgyalások során kapcsolatban kerültünk a Főpolgármesteri Hivatal Sportosztályával is, akik szintén felajánlották a támogatásukat a District Battle Run hírének terjesztéséhez, mégpedig a kerületi sportreferensek tájékoztatásával. Ehhez mi szintén egy képes-szöveges kommunikációs csomaggal járultunk hozzá, hogy a kerületi sportreferensek saját csatornáikon (pl. kerületi Facebook oldalakon, hírlevelekben stb.) tudják kommunikálni az eseményt. A visszajelzések alapján ez is sikeres volt, különösen a III. kerület igyekezett aktiválni a helyi futókat.
A kampánynak kevés offline eleme volt: az Atlétikai Centrum kerítésére, a futóútvonal közelében QR-kóddal is ellátott molinókat helyeztünk ki, illetve a margitszigeten futók körében, és a budapesti adidas üzletekben szórólapoztunk.
A rendezvény
Az előkészítés igazi just-in-time rendszerben zajlott, az alvállalkozók és az ügyféllel történő szoros együttműködés eredményeként minden produkció időben elkészült. A rugalmasságra szükség is volt, mert ahogy közeledett a szeptember 26-i időpont, egyre biztosabbá vált, hogy az eseményt esőben kell megtartanunk, mely kihatott minden helyszíni aktivitásra.
A rendezvényes csapat kemény munkájának köszönhetően a rendezvény reggelén pontosan a tervezett időpontban meg tudtuk nyitni a verseny regisztrációját, és nagy örömünkre szolgált, hogy a budapesti futók meghálálták az erőfeszítéseinket és sorok kígyóztak a regisztrációs sátor előtt.
Minden kerület első öt férfi és női futója a kerületükkel díszített, minőségi adidas futófelsőt kapott, melyet büszkén viseltek a verseny során.
A rajtszámok és az időmérést szolgáló bokachip kiosztása után a hoszteszek a száraz öltözők és ruhatár felé irányították a futókat, akik szinte azonnal megkezdték a szigetkör futását, sőt a szigetkörökét: egyáltalán nem volt ritka, hogy valaki több kört fusson, sőt félmaratoni, közel maratoni távok is születtek.
A rendezvény speakere Péter Attila volt, aki a tőle megszokott higgadt profizmussal kommentálta az eseményt, lelkesítette névre szólóan a futókat, ahogy rajtoltak vagy éppen célba értek. A zuhogó eső miatt a Béres Alexandrával tervezett össznépi bemelegítés sajnos elmaradt, de sokan megragadták az alkalmat, hogy pár szót váltsanak vagy egy közös képet készítsenek.
Nagyon felemelő volt látni azt a lelkesedést, amivel a futók teljesítették a köreiket! Akik kiszálltak, azonnal egy egyedi érmet kaptak a nyakukba a célban a hoszteszektől, majd a frissítő asztalnál ásványvízzel és gyümölccsel kínálták őket, itt megnézhették egyéni eredményeiket is.
Az esemény alatt folyamatosan üzemelt az adidas Boost tesztkonténer, ahol a futók személyesen is megtapasztalhatták, hogy milyen úgy futni, hogy a talp temérdek energiacellája csillapítja az ütődéseket és adja vissza az energiát lépésenként.
De ami az egyéni eredményeknél is fontosabb volt, a kerületek összesített eredménye. Az időmérő sátorból félóránként érkeztek az eredmények, melyet félóránként a látványos összehasonlító grafikán frissítettünk, óránként pedig a jó öreg “analóg” módszerrel is felírtunk egy táblára.
A végül több, mint 300 futó által folyamatosan gyűjtött kilométerek alapján XIV. és XIII. kerület elég sokáig fej-fej mellett haladt, a III. kerület pedig stabilan tartotta a bronz pozíciót. Végül Zugló végképp beerősített és meggyőző fölénnyel utasította maga mögé az angyalföldieket és az óbuda-békásmegyerieket. De ami a legfontosabb, hogy a baráti versengés és a jó hangulat állandó volt ezen az esős napon is.
“Ami nincsen Facebookon, az meg sem történt” – nyilván ez túlzás, de gondoskodtunk arról, hogy látványos módon örökítsük meg a futók részvételét: a fotófal előtt mindenki a saját kerületének tábláival fotózkodhatott. Egy profi fotóst mi is biztosítottunk a fotófal mellé, hogy a telefonos képek mellett biztosan jó minőségű képek is felkerüljenek majd az esemény Facebook-galériájába.
Természetesen többször is bejelentkeztünk a helyszínről a social mediába, az adidas Running oldalán: lelkesítő üzenet a verseny indulásakor, beszámolók az aktuális állásról, cukiságbomba a szigetkört teljesítő kutyusról – mind nagyon jó visszajelzést kapott, lájkokban és hozzászólásokban egyaránt.
Az eseményen az emlékfotós mellett még egy rendezvényfotós és egy egy videós csapat is dolgozott, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű kép és felvétel születhessen az utókommunikációhoz.
A visszajelzések és utókommunikáció
Az eseménynek nagyon jó visszhangja volt, mind a helyszíni köszönetnyilvánításokat illetően, mind pedig az esemény idővonalán olvasható pozitív visszajelzések alapján. Sokan várták az esemény után nem sokkal feltöltött Facebook-galériát a futókörön és a rendezvény rajt-cél zónájában készült, illetve a fotófalas csoportképekkel, illetve a nyilvánosan elérhetővé tett egyéni eredményeket.