Bosszankodhattak a Toyota-tulajdonosok, ugyanis az elmúlt fél évben közel 1 millió autót hívtak vissza világszerte egy olajvezeték cseréje miatt, mert az eredeti gyári alkatrész szivárgásra hajlamos. A hibát persze nem könnyű nyilvánosan elismerni, és egy trükkös húzással eleinte csak szervizakcióról szólt a fáma, közben pedig egyszerűen kicserélték a hibás alkatrészt. Aztán persze kiszivárgott, no nem az olaj, hanem a turpisság, és nem tett jót a Toyota hírnevének. Ahogyan az sem, hogy tavaly ősz óta több mint 10 millió autót rendeltek vissza különféle meghibásodási lehetőségek (pl. gázpedál beragadásának kockázata, motorhiba stb.) miatt. Közel 20 000 hazai Toyota-tulajdonosnak szintén fel kellett keresnie a szakszervizeket a pedálprobléma miatt, bár hazánkban szerencsére egyetlen balesetet sem okozott a beragadásra hajlamos alkatrész. „Kárpótlásként” a szürkeimportból bekerült járművek ingyenes javítását is felvállalta a cég.
A várakozásokkal ellentétben azonban a Toyota uralkodni tudott a nemzetközi káoszon, a vásárlóktól videóüzenetben kért elnézést a Toyota amerikai vezetője, és a cég olyan agresszív vevőcsalogató- és hűségkampányokba kezdett, hogy még javítani is tudott piaci pozícióján. Többek között kamatmentes hitelakciókkal, jelentős lízingkedvezményekkel, használtautó-beszámítással igyekeztek az embereket vásárlásra bírni. A Toyota eladásai 11%-kal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest, az új autók 49%-át pedig olyan Toyota-tulajdonosok vették meg, akik régi járgányukat cserélték be újra, tehát a bizalom – úgy látszik – megmaradt.* Persze, valamit valamiért, egy-egy eladott járműre vetítve csaknem 2800 dollárba került a kampány.
Én személy szerint nem ítélem meg ilyen negatívan a visszahívásokat, hiszen végre egy cég, amely igyekszik felvállalni gyenge pontjait, és megelőzni a bajt, ahelyett, hogy balesetek sorozata után kényszerülnének ugyanerre. Bár, gondolom ezen intézkedések hátterében is megtörtént esetek állnak…
* Edmunds piackutató cég felmérése szerint
Forrás: