Milyen reklámokban látunk manapság leginkább nőket? Nos, erre egyszerű a válasz: háztartási termékek, ételek, illatszerek, kifejezetten nők számára készült termékek népszerűsítésekor természetesen ők azok, akiknek leginkább hisz a vásárló. Ezekben a helyzetekben a reklámban szereplő nőt általában az adott termékkel kapcsolatban hozzáértőnek, tájékozottnak, tudatosnak állítják be, de nem volt ez mindig így.
A napokban találkoztam egy gyűjteménnyel, amelyben olyan reklámok szerepelnek, ahol a nőket többek között inkompetensnek, gyengének tüntetik fel, és arra a sztereotípiára alapoznak, miszerint a nőnek a konyhában a helye, és a háztartás vezetése is kizárólag az ő feladata. Egyes reklámokat elnézve nehéz elképzelni, hogy volt olyan időszak, amikor ezek mindenféle akadály nélkül megjelenhettek, de hát persze, rövid idő alatt sokat változott a világ, én pedig túl fiatal vagyok ahhoz, hogy emlékezzek egy olyan korra, amikor a nőknek még csak szavazati joguk sem volt…