Az e-mail fiókokba óriási számú levél érkezik napról napra. Ezek nem spamek, hiszen a felhasználó személyesen iratkozik fel rájuk, de sok kicsi sokra megy, a fontos leveleket ki kell mazsolázni ebből a levélrengetegből. És az a tapasztalat, hogy senkinek nincs már ideje a leveleket szortírozgatni, és nem szeretünk leiratkozni sem. A leiratkozás megkönnyítése amúgy a küldő elemi érdeke, mert egy frusztrált felhasználónak az lesz a következő ötlete egy sikertelen leiratkozás után, hogy spamnek jelöli a levelet és a küldőt, ami akár globális feketelistára is juttathatja a küldőt.
A Gmailnél a Google próbálja kezelni ezt a helyzetet, ilyen próbálkozás volt a Priority Inbox bevezetése, de viszonylag kevés felhasználó váltott át a postafiók ilyen nézetére, főleg, mivel a Priority Inbox kevés magyarázattal szolgált arról, hogy milyen leveleket értelmez kiemelésre érdemesnek.
A Gmail most a szűrők bekapcsolását követően fülek alá rendezi az e-maileket forrás, tartalom és számos más jellemző szerint. A Social fül alá kerülnek a közösségi oldalak automatikus értesítései, a Promotions fül tartalmazza majd a webshopok, kuponos oldalak ajánlatait, a Forum alá pedig a levelezőlisták kerülnek. A Primary (elsődleges) fül alatt pedig a gépi üzenetektől megszűrt személyes kommunikáció marad, a munka- és személyes levelek tartoznak majd ide (reméljük, jól eltalálja majd őket az algoritmus :).
Ez mostantól egy újabb feladat számunkra, e-dialógus programokkal foglalkozó szakembereknek, hogy üzeneteinket a „Promotions” kategóriában is elolvassák, ne adj’ isten elérjük, hogy a „Primary” kategóriába tegyenek át minket leveleink címzettjei.