A minap a Bank of America ügyfélszolgálatát kellett hívnom egy átutalással kapcsolatban.
A hívás a szokásos – itthoni bankoknál megszokott – módon kezdődött, mégpedig egy automata felvette, elmondta a szokásos, a hívás felvételével kapcsolatos szöveget.
Ezek után elkezdte mondani a lehetséges opciókat, de érdekes módon egyszerre csak egy menüpontot mondott be. Minden menüpont után várt egy pár másodpercet, hogy azt választom-e.
Először arra gondoltam, hogy az ok az lehet, hogy nem várják el az ügyféltől, hogy egyszerre megjegyezzen 6-8 menüpontot és azokból válasszon. Valószínűleg a leggyakoribb van elöl és ezáltal minimálisra csökkentik a várakozási időt.
A nagyobb meglepetés ezután következett, mikor kiderült, hogy összesen 2-3 menüpontot mondott be, majd ezután az automata megkért, hogy mondjam el saját szavaimmal, hogy mi a problémám. Ezen annyira meglepődtem, hogy először nem is tudtam mit mondani, másodszorra sikerült csak összefoglalni a kérdésemet, ezután ennek megfelelően kapcsolt – még mindig az automata a megfelelő ügyintézőhöz.
Érdekes volt látni éles üzleti környezetben megvalósulni azt, amit eddig „játéknak” gondoltunk, mint például az iPhone SIRI-je, vagy a Google hang alapú keresője.