Mivel mostanában a legtöbb cég és megrendelő különös hangsúlyt fektet a szolgáltatása fejlesztésre, így az ügynökségeken is egyre nő a nyomás, hogy ne csak egyszerű kommunikációs tervekkel álljanak elő, hanem megismerve az ügyfél igényeit, valós problémákra, valós megoldásokat hozzanak. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos gondolkozás és a szolgáltatásfejlesztés iránti elkötelezettség is.A service design olyan tevékenység, mely szerepet játszik a szolgáltatások optimalizálásához szükséges folyamatokban és a munkaerőszervezésben, illetve a tervezésben az alapanyagok kiválasztásától az infrastruktúra felépítésén át, a kommunikációs folyamatok tervezéséig. A service design feladata alapvetően az, hogy javítsa a szolgáltatást igénybe vevő (vevő) és a szolgáltató (eladó) viszonyát a sales és vevőelégedettségi célok érdekében. A service design igyekszik a vevők igényeit maximálisan figyelembe véve tervezni magát a terméket, a dizájnt vagy éppen a szolgáltatás infrastruktúráját – így felhasználóbaráttá, relevánsabbá és versenyképessé téve azt.
Mivel ez egy külön tudomány és a marketing egy külön szelete, így nem árt tudomásul venni, hogy éveken belül kis hazánkban az ügynökségeknek komoly konkurenciával kell majd szembenézniük az IDEO-hoz hasonló service design cégek képében. Ezek a cégek hamarosan Magyarországon is jelentős szeletet hasítanak ki magunkat a reklámozásban és a termékfejlesztésben.
A service design mint alkalmazott tudomány, a design thinking metodológia révén egy új eszközt adott a kreatívok, terméktervezők és reklámszakemberek kezébe, melynek révén az adott termék tervezésének kezdeti fázisától lehetőségük nyílt részt venni az alkotó folyamatokban. Így a szolgáltatás már nem csak a klasszikus kommunikációs elemekkel szólíthatja meg a célközönségét, hanem a szolgáltatások is a vevő igényeinek megfelelően lesznek kialakítva. Így az „eladás” és a „reklámozás” mellett a szolgáltatás minőségével és relevanciájával eladja saját magát.