Április 1-jén indul a Family Guy új évada a Comedy Central csatornán, és egy igen aktuális témához kapcsolták, a magyarországi országgyűlési választásokhoz.
Nincsenek egyedül, ebben az időszakban több (szerintem általában béna) próbálkozást látni, ma reggel még a spam tárgya is rezsicsökkentés volt (szakmai kíváncsiság miatt kinyitom az ilyeneket ,de ahogy korábban is leírtam, vásárolni sosem vásárolnék így reklámozott terméket).
Ha engem kérdezne egy ügyfelünk, hogy javasolnám-e, hogy egy aktuális kampányüzenetét kapcsolja-e választásokhoz, a válaszom egészen biztosan „NEM” lenne, több okból is:
– Egy választási kampány maga a megtestesült médiazaj, ahol minden politikai erő harsogja a magáét, rendszerint ugyanazt. Egy kereskedelmi üzenettel beállni a „kórusba” számomra nem tűnik bölcsnek.
– A politikai kommunikáció jelenlegi szintje IQ 80-90 közé van belőve, egybites üzenetek sulykolása, sárdobálás, negatív kampány, csúsztatások, demagóg populizmus. Egyetlen márkának sem ajánlanám, hogy ehhez a közeghez dörgölőzzön, ha nem muszáj, mert ráragad a sár.
Ez alól néhány kivétel lehet, és a Family Guy, mint a társadalom elé görbe tükröt tartó, szatirikus sorozat, szerintem ezek közé tartozik. Ügyesen adagolták a magyar relevanciát és az üzenetet, jól összevágták, és a Comedy Central célcsoportjának szerintem át is jön az üzenet.