Közeleg az év vége, hamarosan ki sem látszunk az évet értékelő reklámválogatásokból, megfűszerezve majd a legjobb karácsonyi szpotokkal, kampányokkal. Hadd legyek idén én az első, íme, egy szubjektív válogatás az év néhány igen figyelemreméltó közösségi média kampányaiból. Vannak nagy nevek, vannak kevésbé ismertek. A közös bennük, hogy igen jól igazították a mondanivalót a közösségi média lehetőségeire, eszközrendszerére. Van, ahol a social média az eszköz maga, és nélküle nem is működne a mechanizmus, van, ahol inkább csak a csatorna, amin keresztül eljutott az üzenet a célcsoporthoz. Némelyik esetben erősen gerillamarketing ízű a kampány, más esetben a TCR vonal is megjelenik az üzenetben, egyben közösek, mindegyik kitűnő ötlet, szép megvalósítás.
Következzenek a szerintem legjobbak, jó szórakozást és okulást mindenkinek, a videók magukért beszélnek.
Aki a konkrét kampányokat részleteiben szeretné megismerni a gondolatfrissítésen túl, vagy nem esik le a kampány lényege, a cikk végén tovább információkat talál. Érdemes.
Evian: Valós idejű tweet interakció.
A kampányról részletesen itt.
Huggies: Momentcam.
A kampányról részletesen itt.
Walkers chips: Tweetelj, hogy ehess!
A kampányról részletesen itt.
Coca-Cola: Fair play machines.
A kampányról részletesen.
Procter & Gamble: Csináld úgy, mint egy lány!
A kampányról részletesen.