Azt sokan tudják, hogy a CRM a „customer relationship management” szavak kezdőbetűiből áll, de azt már kevesebben, hogy ez pontosan mit takar.
Röviden és tömören, CRM-nek hívják a vállalat mindennemű kommunikációját az ügyfeleivel. Valahol az értékesítés és a marketing között van, iparágtól függően hol ide, hol oda sorolják. Alapvető feladata, az ügyfelek megértése, ügyfelek megtartása, új ügyfelek szerzése, a cég hatékonyságának, és profittermelő képességének növelése. A CRM alapja a jó és naprakész adatbázis, mely lehetőséget biztosít a megfelelő ügyfélkapcsolatra, és az ügyfelekkel való hatékony kapcsolattartásra. Mivel az ügyfélről jó esetben minden tudnivaló az adatbázisban van, így megkönnyíti a keresztértékesítést, és/vagy további termékek/szolgáltatás értékesítését. A CRM rendszerek talán legnagyobb előnye, hogy az összes ügyféladat, minden lehetséges forrásból, egy helyen található, a vállalat minden osztálya hozzáfér az adatokhoz, és ha kell, frissíteni tudják úgy, hogy az azonnal mindenki számára elérhető legyen.
Minden méretű vállalkozás számára létezik CRM rendszer. Léteznek egyszerű online rendszerek, alacsony havidíjjal, és induló költség nélkül, de vannak komplex egyedi igényeket figyelembevevő rendszerek, melynek karbantartásához IT csapat kell.