Mint mindenre, Ázsiának az instant messagingre is van egy saját verziója. A Line Japán Vibere; a 2011-ben indított üzenetküldő és VoIP alkalmazás 18 hónap alatt érte el a 100 millió felhasználót, fél évre rá pedig a 200-at.
A Line története rendkívül érdekes, ugyanis az alkalmazás válaszként született a 2011-es nagy Japán földrengésre és az azt követő cunamira, mivel az országos szinten rongálta meg a telekommunikációs infrastruktúrát. Az NHH Japán kötelezte alkalmazottait, hogy internet alapú forrásokon kommunikáljanak.
Az app gyengesége, hogy egy eszközön használható csak, nem tudok a tabletemen és az okostelefonomon ugyanazzal az accounttal chatelni.
A Line-on ugyanúgy elérhetőek a matricák, mint a Viberen, és nagy erősségük, hogy olyan partnerekkel működnek együtt, mint a csak a Facebookon 50 millió rajongót számláló FC Barcelona, így a Line sok rajongót és felhasználót toborozhat az ilyen okos húzásokkal.
A Line egyik nagy különbsége a többi instant messengerhez képest, hogy van timeline-juk, ahol megosztható az épp aktuális állapotunk a barátainkkal, kérdés, hogy ez mennyire tud vagy akar versenyezni az ebben a kategóriában verhetetlennek tűnő Facebookkal.
A Line az üzleti modellt – úgy néz ki – nem annyira az üzenetküldésre és az ingyenes hívásokra építi, mert az utóbbi időkben további különböző, a Line brand alatt futó appokkal jöttek ki, mint például a fotókat dekoráló Line Camera, vagy az ujjrajzoló Line Brush, de Line Antivirus néven még biztonsági programot is készítettek Android telefonokra.
Harmadik üzenetküldő, harmadik üzleti irány… a nagy kérdést, hogy ki gondolkozik jól, a piac dönti el, és valószínűleg nagyon gyorsan.