A Chrome 56-os és a Firefox 51-es verziójával együtt megérkezett a WebGL 2 szabvány. A webes grafikus API második verziója szabad szemmel jól látható minőségbeli előrelépést hoz a böngészős renderelt megjelenítésben. A szabvány továbbra is a OpenGL ES 3.0-ra alapoz, és az alábbi fejlesztések érkeztek a korábbi verziókhoz képest:
– volumetrikus effektek támogatása (ködök, füst, tűz)
– ütközés és metszet-képzés egyszerűsítése
– hatékonyabb élsimítások és részecskeszimulációk
Ezen kívül a textúrák már gamma-helyesen képezhetők le, a shaderek pedig már GLSL 3-as fícsöröket is használhatnak.
A WebGL 2.0 képességeinek szemléltetésére a Mozilla mindjárt egy demót is kiadott, amin már jól látható, hogy az új verzióval mennyivel magasabb szintű grafikai megjelenítésre nyílik mód, mint korábban. A videó megtekinthető a youtube-on:
Comments are closed.