Josh Kaufman több, nemzetközileg is hatalmas sikereket bezsebelő bestseller szerzője. Az ő műve a „The Personal MBA: Master the Art of Business” és a “The First 20 Hours: How to Learn Anything… Fast!” című könyv is. Josh az élet minden területén felhívja az emberek figyelmét a gyakorlati ismeretek és készségek elsajátításának legcélravezetőbb módszereire.
Mielőtt Kaufman teljes idejét a kutatásra és a fordította volna, a Procter & Gamble háztartási divíziójánál dolgozott márkamenedzsment területen, ahol többmillió dolláros projekteket vezetett. Miután elhagyta a P&G-t, számos iparágban, mint például a technológia, szórakoztatás, a könyvkiadás, a gyártás, a fitnesz, az oktatás, az egészségügy és a kormányzati szolgáltatások területén is számos vállalkozónak és üzletembernek dolgozott tanácsadóként.
Nézd meg Kaufman videóját, és tanulj meg te is tanulni még hatékonyabban!
Az alábbi TED beszédében Kaufman abba avatja be a nézőket, első gyermeke miképp inspirálta őt saját tanulási módszereinek tökéletesítésére azzal, ahogy a tanuláshoz hozzáállt.
Kaufman szerint a “The Personal MBA”-ben minden benne van, ami a sikerhez kell!
Az MBA (azaz a Master of Business Administration vagyis a mesterdiploma) megszerzése drága vállalkozás, főleg Amerikában. Gazdasági helyzettől függetlenü szinte mindenhol jó mélyen bele kell nyúlni a zsebébe annak, aki ezt tűzi ki célul. Még az olyan nagynevű, elit iskolák is, mint a Harvard vagy a Wharton csak elavult és monoton programokat kínálnak. Ezeken leginkább a PowerPoint prezentációkról és a felesleges pénzügyi modellekről lehet tudást szerezni – de nem egy valódi vállalkozás vezetéséről. Kaufman azt ígéri, módszerével bárki jobb eredményeket érhet el – és több százezer dollárt takaríthat meg -, akár az üzleti iskola teljes kihagyásával is.
Josh Kaufman alapította a PersonalMBA.com blogot az üzleti iskolák alternatívájaként. A blog többszázezer olvasójának minden idők legjobb üzleti könyveit és legerősebb üzleti koncepcióit mutatta be. A “The Personal MBA” című, átfogó kötetben Kaufman a vállalkozás, a marketing, az értékesítés, a tárgyalások, a termelékenység, a rendszertervezés és még sok más szakterület lényeges elemeit osztja meg az olvasókkal. A kötet a legértékesebb üzleti tanulságokat egyszerű és könnyen megragadó formában adja át, amiket így alkalmazni lehet a valós élet kihívásaira során is.
Kaufman elmagyarázza a lényeges fogalmakat
Nézzük csak, hogy ezek mik is lehetnek:
- A piac vastörvénye: Miért korlátoz minden vállalkozást a kiszolgálni kívánt piac mérete és minősége. Hogyan találhat mégis valaki széles és kiéhezett vásárlóréteget?
- A 12 értékforma: A tizenkét lehetséges út közül, amivel egy vállalkozás értéket teremthet az ügyfelei számára, csak kettő a termék(ek) és szolgáltatás(ok).
- Az árképzési bizonytalanság elve: Minden ár alakítható. Az áraid megemelése a legjobb módszer a drámai bevétel-növelésre, amennyiben érvekkel alá is tudod támasztani a kért árat.
- A bevétel növelésének 4 módszere: A vállalkozásnak csak négyféle lehetősége van, hogy több nyereséget érjen el. Kaufman részletesen ismerteti ezeket a könyvében.
Az igazi vezetők nem az üzleti iskolákból kerülnek ki
A reklám, a kommunikáció és a data sience, amivel magunk is foglalkozunk a Crane-nél, olyan területek, ahol a mindennapos tanulás, önfejlesztés elengedhetetlen feltétele a sikernek. Kaufman szerint hasonlóképpen van ez a vezetőknél is: az iskolában megszerzett tudás nem elég számukra ahhoz, hogy sikerre vigyék cégüket. Ezért a vezetők maguk fejlesztik ki a saját vezetői képességeiket, és megkeresik a sikerhez szükséges ismereteket, készségeket és tapasztalatokat. Kaufman szerint könyveivel a sikerre szomjas vállalkozók megtanulhatják az alapelveket, amikhez eddig egy egész élet próbálkozásai kellettek.
Comments are closed.