Az Instagramnál bejelentették, amire már régóta számítottunk: 400 millió felhasználóval, és millárdnyi feltöltött képpel nem mehet minden úgy, mint eddig. Bár a 2015 májusában a magyar felhasználók körében végzett felmérésünkben, a Magyar Instagram Körképben a felhasználóknak csak alig a tizede panaszkodott arról, hogy túl sok tartalom van az Instagram hírfolyamában, ez a követett személyek és a feltöltött képek növekedésével meredeken emelkedik, az Instagram a bejelentésben egyenesen azt írja, hogy a felhasználók átlagosan 70%-át nem látják a hírfolyamuk tartalmának. Ez az arány engem eléggé meglepett, és az én személyes tapasztalatom az, hogy a képek pörgetése közben legtöbbször el szoktam érni oda, ahol előző nap abbahagytam, de nekik elhiszem 🙂
A megoldás az lesz, hogy alaposan belenyúlnak az algoritmusba, az elvet már jól ismerhetjük a Facebookról. Az ígéret szerint először csak a sorrenden optimalizálnak, tehát minden ott lesz és a sorrendet variálják érdeklődésünk szerzett korábbi tapasztalataik szerint, de szerintem nincs messze az a pillanat, amikor már ki is maradnak majd posztok. Ezzel pedig itt is elindul egy olyan elérés-csökkenési folyamat, melyet az online marketingesek már nagyon is jól ismernek a Facebookról. Ennek ellenszere pedig az ütős tartalom és/vagy a fizetett elérés lesz, hogy ez mennyire lesz büdzsébe vágó, ezt csak az idő mondhatja meg.
Az elkövetkező hónapokban megtapasztaljuk, hogy milyen változásokat hoz majd az új Instagram algoritmus, én nagyon kíváncsi vagyok!
Comments are closed.