Sokat hallhatunk arról, hogy a humor a marketing és főként a reklámkampányok egyik legfontosabb eszköze. A mai internetes humor kulcselemeiként szolgáló mémeknek köszönheti a sikerét a Spotify tavalyi, Everywhere néven futó kampánya is. Hogy miért is pontosan? Máris mutatjuk!
Spotify Everywhere
A mémek olyan vicces, egyszerűen megszerkeszthető képek és szövegek, melyeken keresztül könnyedén magunkra, illetve társainkra ismerhetünk, épp ezért mindenki szereti őket. A mémek világa mára egyfajta kulturális referenciaponttá nőtte ki magát egy bizonyos generáció számára, ezt használta ki a Spotify a tavaly megjelent Everywhere nevezetű kampányában.
Az Everywhere kampány keretében a streaming szolgáltató marketingesei az „én: … szintén én: …” mémformátumot egészítettek ki dal- és albumcímekkel. Ezzel azt az üzenetet kívánták közvetíteni, hogy mindegy, milyen az aktuális hangulatod, a Spotify-on biztosan találsz hozzá illő zenét.
Forrás: Spotify
A kampány ezen kívül három promóciós videót is magába foglalt, melyek célja a közönséggel való kapcsolatteremtés volt a humor eszközén keresztül. A Couch című kampányvideóban arra láthatunk egy példát, hogy hogyan hallgathatjuk a Mellow Morning lejátszási listát egy lustálkodós napon.
Tanulságok
A popkultúrát jelenleg a mémek dominálják, melyek egyfajta alapvető kommunikációs eszközzé nőtték ki magukat a mindennapjainkban. A Spotify ezt remekül kihasználta, hiszen a mémeken keresztül képes volt oly módon megérinteni a célközönségét, amely megragadt a fejekben. A tanulság, hogy még ha nem is mémekkel, de célszerű olyan egy üzenetet kialakítanunk, amely a célcsoportunk számára emlékezetes, illetőleg valamilyen közös kapcsolódási pontot feltételez a márkával.
Az Everywhere kampány sikere abban rejlik, hogy olyan hangulatokat és helyzeteket szemléltettek, amelyekkel mindenki tud azonosulni. Ez alapján a legfőbb tanácsunk az lenne, hogy tárd fel a célközönséged olyan problémáit, melyekre a terméked és a szolgáltatásod megoldást nyújthat, majd szemléltesd ezt egy olyan formában, ami megragad a vásárlók fejében és leköti a figyelmüket!
Forrás:
Dennis, P. (2022): The Best Digital Marketing Campaigns of 2021. Loop Digital. https://www.loop-digital.co.uk/best-digital-marketing-campaigns-2021/ (Utolsó megtekintés: 2022. 05. 29.)
Comments are closed.