Június eleji cikkemben számoltam be az Instagram üzleti profil érkezéséről, ebben az írásomban pedig lépésről-lépésre megismerhettétek az üzleti Insta profilra váltást. Ebben a posztomban az üzleti profil vitán felül leghasznosabb funkcióját, a az appból elérhető analitikát járom körbe.
1) Hol találod az Instagram statisztikákat?
Az Instagram profil analtika csak azon felhasználók számára érhető el, akik már business profilra váltottak, és a posztokat érintő adatok csak ettől az időponttól áll rendelkezésre, az ezt megelőző időszakról nem. A követőkről kapott adatok viszont a teljes követői bázisra vonatkoznak. Az statisztikák a saját profiloldal fejlécéből, az “oszlopos” ikon megnyomásával érhetők el.
2) Insights
A statisztikákba belépve az Insights képernyő fogad, itt lehet áttekinteni az információkat. Az Instagram egyáltalán nem kényeztet el minket sok beállítással, a legtöbb nézetben például egyáltalán nem lehet beállítani időtartamot: a statisztika “gördülő rendszerben” egy hétre visszamenőleg érhető el, mely azzal a nappal végződik, amikor nézed.
A legfelső harmadban láthatók a megjelenési és elérési adatok, melyek között swipe-olva lapozhatsz, ezeket tudod áttekinteni (összehasonlítva az előző hét adataival). Én magyarul használom az alkalmazást, mellette kapcsos zárójelben megtalálod az angol megfelelőjét.
Megjelenés(szám) [Impressions]
Az összes bejegyzésedet összesen ennyi alkalommal látták, ebben egy felhasználó többszöri elérése is benne van. Ez a legmagasabb szám.
Elérés [Reach]
A leírás alapján inkább “Egyedi elérés”-nek kellene hívni, mert azon egyedi fiókok számát mutatja, mely bármelyik bejegyzésedet látták.
Adatlap-megtekintések [Profile Views]
Az elmúlt hét napban ennyien nézték meg az Instagram profilodat.
Kattintás a webhelyre [Clicks to your website]
Azon kattintások száma, akik a profilodban szereplő linkre kattintottak.
3) Legnépszerűbb bejegyzések [Top Posts]
Itt találod az elmúlt időszak poszt toplistáját, persze – ahogy korábban említettem már – csak azokét, melyeket az üzleti profilra váltás után publikáltál. A felső sorban lévő “mondat” egy szűrő, a kék feliratokra kattintva egészen jól lehet filterezni a posztokat.
Lehetőség van csak a képek vagy csak a videók, illetve mindkettő között szűrni, a sorrendet az alábbi szempontok közül lehet kiválasztani:
– Megjelenés(szám) [Impressions] – ez megegyezik az Insights-ban ismertetettel – nyilván mivel egy posztról van szó és nem egy időszak összeséről, ezért csak egy adott poszt megjelenésszámát nézi.
– Elért emberek [Reach] – ez megegyezik az Insights-ban ismertetett elérés fogalmával egy adott posztot tekintve.
– Aktivitás [Engagement] – ez az Kedvelések és Hozzászólások összege szerint rangsorol.
– Kedvelés [Likes] – az alapján nézi a sorrendet, hogy az adott poszt hány lájkot kapott.
– Hozzászólás [Comments] – az alapján nézi rangsorol, hogy az adott poszthoz hányan szóltak hozzá.
Itt van lehetőség az időtartamot is állítani, hogy mely posztokat vegye figyelembe: legutóbbi 7 vagy 30 nap; 3 vagy 6 hónap; 1 vagy 2 év.
4) Követők [Followers]
Itt az összes Instagram követődről kaphatsz információt, a legutóbbi 7 napban érkezett követők számával együtt.
Az összesített számot nem és korcsoport szerinti megoszlásban is megnézheted (ez utóbbit nemekre bontva is).
A “Legnépszerűbb helyek” egy kicsit buta félrefordítás, ez arra vonatkozik, hogy mely országokban él a legtöbb követőd, a legnagyobb forgalmat adó országnál pedig a városok toplistáját nézheted meg. Legtöbbünknek ez nem fog meglepetést okozni majd: Magyarország/Budapest 😀
A “Követők” szekcióban megnézhető, hogy egy héten belül átlagosan melyik nap mennyire aktívak a követőid (ez elsősorban ahhoz adhat segítséget, hogy mely napokon posztolj – illetve mivel szerintem minden nap érdemes posztolni, mely nap találhat nagyobb közönséget a posztod. Ugyanezt meg tudod nézni a hét napjain belül (pl. hétfőnként, keddenként, stb.) óránként lebontva – itt szintén átlagokkal dolgozik az app.
5) Súgó
Minden statisztikához található egy súgó az adott oldal legalján “Mit jelentenek ezek?” címmel. Kompakt leírással segítik a statisztikákat, de érdemes némi fenntartással kezelni a magyar fordítást, az ellentmondásokat az angol eredeti alapján igyekeztem e cikkemben feloldani.
Ha bármilyen további kérdésed lenne írj az [email protected] címre!
Comments are closed.