Kicsivel több mint 200 kiadót tett lapátra a Google az AdSense rendszeréből a Google hamis hírek közzététele miatt.
Mi is az az AdSense hálózat? Képes és szöveges hirdetéseket biztosítanak weboldalakra, így biztosítva a weboldalak tulajdonosainak némi pénzkereseti lehetőséget. A kitiltással ezen kamuoldalak pénzkereseti lehetőségei is korlátozódtak, tegyük hozzá meg is érdemelték.
A Google megállás nélkül monitorozza és szűri azokat az oldalakra, amelyeken félrevezető vagy fake tartalmak vannak, de a kamu híreket megosztó oldalakat csak nemrég vették górcső alá. A bannolt oldalak között számos olyan van, amely egy ismert brand hivatalos weboldalcímére hasonlít, 1-2 elütés van bennük vagy a .com helyett .co-ra végződnek.
A tiltólistás oldalakról sajnos nincs közzétéve lista, pedig szívesen szemezgettünk volna a hírek között és szembesültünk volna azzal, mely oldalakról is lehetett szó.
Nézzük is, milyen számokban mutatkozik meg a leginkább ez a tendencia, csak most a reklámok fényében:
- 2015-ben még csak 780 millió hirdetést dobott vissza a Google ilyen-olyan szabálysértés miatt
- 2016-ban azonban ez szinte a duplájára nőtt (1,7 milliárd)
- 1300 felhasználói fiók került törlése hamis „hírnek álcázott” hirdetés miatt. Ilyen pl. az, hogy „Brit tudósok kimutatták a rá ellenszerét” majd rákattintva egy termékoldalra kerülünk, ahol a nyakunkba akarnak varrni egy terméket.
- felmérések szerint több embert érhetnek el ezek a fake hírek, mint a valódiak
Comments are closed.