A kezdetben hatalmas újításnak számító 140 karakteres üzenetküldés később a Twitter egyik legkomolyabb fejlődési korlátja lett. A cég sokféle funkcióval próbálta bővíteni időközben szolgáltatását, inkább kevesebb sikerrel. Ez a mostani vajon célt ér?
A re/code adta hírül, hogy Jack Dorsey, a cég vezetője bejelentette a karakterlimit kiterjesztését 10 000 karakterre. Indoklásként számomra furcsa dolgot említett meg, én ugyanis ilyesmivel még nem találkoztam a Twitteren, pedig egy időben elég „heavy user” voltam a csiripelőn. Megvizsgálták a Twitterre feltöltött képi anyagokat és elmondásuk szerint nagy mennyiségben találtak ugyanis olyan képeket, amikre a felhasználók a 140 karakternél bővebb mondandójukat ráfotózták és feltöltötték.
Jack Dorsey ugyan bevezetési dátumot nem említett, de elvileg 2016 márciusától lép életbe a változtatás. A tweet-ekből továbbra is 140 karakter fognak mutatni, ha valaki többet akar írni, mondadójának további részéhez ki kell majd nyitni az adott tweetet.
Kíváncsi vagyok, mennyiben fogja ez megváltoztatni a felhasználói szokásokat és azok változása milyen hatással lesz a twitter-marketingre, mely igencsak rászorította eddig a cégeket a rövid, tömör és célzott információ közlésre. Persze, tekintettel a láthatóságra, továbbra is 140 karakterben kell majd megnyerni az olvasókat, de biztosan vagyok benne, lesznek ötletes marketingesek, akik ezen változtatásból is kihoznak majd valami újat.