Manapság igencsak sok bosszúságot okoz az online hirdetőknek a reklám blokkolók megjelenése és széleskörű használata. Ezzel a problémával szembesült a Facebook is, és mivel bevételei nagy részét a hirdetéseken keresztül szerzi, nem is törődött bele az elutasításba.
A social media óriás egy olyan eszközzel jelent meg, melynek segítségével a felhasználók kezébe nagyobb kontroll került, könnyebben tudják szabályozni, hogy milyen reklámokat szeretnének látni, és melyek azok, amik egyáltalán nem érdeklik őket.
Az újításnak köszönhetően a felhasználóknál megjelenik egy „ad preferences” blokk, amihez az érdeklődésüknek megfelelően hozzáadhatnak, vagy épp elvehetnek bizonyos témaköröket.
A Facebook hisz benne, hogy a reklámok igenis hasznosak lehetnek, csak a megfelelő tartalommal kell a megfelelő embereket elérni. Ha például a kedvenc ruhamárkánk üzletet nyit a városunkban, vagy ha egy utazás előtt érdekes ajánlatot kapunk az adott ország látnivalóival kapcsolatban, azt biztosan hasznos hirdetésként fogjuk kezelni. Ha viszont nem releváns hirdetésekkel találkozunk, természetesen azonnal bekapcsoljuk az ad blockert, vagy hanyagoljuk az adott webiste vagy applikáció használatát.
Az Ipsos MORI piackutató cég a Facebook megbízásából felmérést végzett 6 országban, több mint 2000 ember bevonásával. Az eredményekből egyértelműen látszik, hogy a megkérdezettek többsége (69%) a bosszantó hirdetések miatt dönt az ad block használata mellett. Az emberek ma már személyre szabott online élményt várnak, amit bosszantóan megzavarhat egy olyan hirdetés, aminek hangja van, vagy lassítja a kontenthez való hozzájutást.
A személyre szabás lehetősége segíthet. A megkérdezettek 79%-a úgy gondolja, hogy jobb lenne, ha bizonyos hirdetésekről le tudnának iratkozni. Ez jó hír lehet azon hirdetők számára, akik nagyon pontosan célozva szeretnék elérni a közönségüket és nem nagy szórással akarnak pénzt költeni tömegek elérésére.
A Facebook több lehetőséget is kínál a megjelenő hirdetések testreszabására, köztük arra is, hogy azok hol jelenjenek meg nekünk. Azon felhasználók számára, akik jelenleg ad blockkal használják az applikációt a mobiltelefonjukon, desktopon fognak megjelenni a reklámok.
Az alábbiakban egy videó arról, hogy hogyan kell beállítani a hirdetési preferenciáinkat:
Comments are closed.