Egy weboldal struktúrájának frissítését vagy redizájnját a cégek általában nem a legsürgetőbb feladatok között tartják számon. És ez nagyon nagy hiba. Mutatjuk, miért!
A pár éve még ragyogó és modern weboldal mára valószínűleg már elvesztette korábbi fényét. Azt, hogy mennyire, csak akkor tudjuk megállapítani, ha végigmegyünk az alábbi ellenőrző listán, amit egyébként a cégeknek maximum 2-3 évente el kéne végezniük. A weboldal-újratervezési projekt időben és pénzben elég nagy ráfordítást igényel, de ez ne legyen mentség, mert többet veszítünk így a vámon, mint nyerünk a réven.
1) Hosszú évek óta változatlan a weboldal megjelenése?
A webdizájn trendek elég gyorsan változnak. Csak azért, mert a webhelyed öt évvel ezelőtt még izgalmas és könnyen használható volt a látogatók számára, még nem jelenti azt, hogy most az. És ha néhány éven belül nem történt alapos frissítés, akkor valószínűleg hátrányban van a konkurenciával szemben keresőoptimalizálás és felhasználói élmény tekintetében.
Ha a legutóbbi weboldal-tervezési projekt évekkel ezelőtt volt, akkor legalább egy alapos áttekintést érdemes elvégezned, hogy kiderítsd, a webhelyed jelenleg megfelel-e a jelen igényeinek, vagy hasznára válna-e egy átalakítás.
2) Nem annyi látogató érkezik a weboldaladra, amennyit szeretnél
Ha nem érkezik elegendő forgalom az oldaladra, akkor egyrészt fokozni kell az online marketing aktivitást, másrészt pedig SEO szempontból is bővíteni kell a lehetőségeket a webhely megerősítéséhez. A weboldal újratervezése lehetőséget nyújt a jelenlegi webhely gyengeségeinek feltárására és a kihagyott SEO lehetőségek felismerésére, így létrehozhatsz egy olyan verziót, amely jobban teljesít a találati listában, és ezáltal több látogatót vonz be.
3) Látogatóid nem töltenek elegendő időt a weboldalon, vagy nem térnek vissza
A webhelylátogatók számába nem számítanak bele azok, akik a megérkezés után azonnal elhagyják oldalunkat. Ráadásul ők nagy eséllyel már soha nem térnek vissza. Egy jó webhelyet arra terveztek, hogy a látogatók sok időt töltsenek ott, áttekintsenek minél több aloldalt, és később is térjenek vissza minél gyakrabban.
Ha a látogatók most nem ezt csinálják, akkor érdemes átgondolni a weboldal stratégiáját, és megkeresni az oldalak újratervezésének legjobb megoldásait, hogy egy jó tartalommal rendelkező és könnyen használható oldalként ösztönözze a hosszabb és gyakoribb látogatásokat.
4) Mobiltelefonon nem működik a weboldal
A webdizájn egyik legnagyobb hibája 2020-ban a kínos megjelenésű vagy nehezen használható – azaz nem reszponzív – megjelenés. Túl sok ember böngész ma már a telefonján ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyhassuk rossz mobilmegjelenést. Ha a webhelyedet nehéz használni egy kis képernyőn, a látogatók egy szempillantáson belül elkattintanak. Ráadásul a keresőmotorok is büntetik a weboldalt a rangsorban. Ez valószínűleg sürgetőbb, mint bármely más elem a listán. Ha webhelyed nem mobilbarát, a semmiképp se halogasd az újratervezési projektjet.
5) Megváltozott az üzleti stratégiád
Üzleti weboldal tulajdonosként minden év elején vizsgáld felül az üzleti tervet. Elemezd, hogy alkalmas-e a weboldal az aktuális stratégiád és üzleti céljaid megvalósítására. Bármikor, amikor vállalkozásod új stratégiát tervez – új szolgáltatás bevezetése, új termék piacra dobása, új célcsoport megcélzása stb. -, akkor bizony nem maradhat el a weboldal redizájn sem, különben hiába vársz arra, hogy korszakalkotó ötleteid alapjaiban megrengessék a piacot.
Forrás: HostGator Blog
Comments are closed.