Gyakorlatilag az összes internetes technológiai cég „optimalizálja” az adóját különböző megoldásokon és országokon keresztül. Ennek magyar vonatkozása volt például a reklámadóként elhíresült próbálkozás, amikor kiderült, hogy az igazán nagyokat meg sem lehet fogni, lásd a Google és a Facebook hirdetési rendszerét, mivel ezek külföldről számláznak. Ez már az Európai Unió szintjén is problémát okoz, ezért próbálnak is tenni ellene.
Ennek komolyságát némileg megkérdőjelezte, hogy az adóelkerülést erősen támogató Luxemburg volt miniszterelnöke, Jean-Claude Juncker lett az Európai Bizottság elnöke, vagyis az adóelkerülést vizsgáló szervezet feje. Juncker 1995 és 2013 között volt Luxemburg miniszterelnöke és ezalatt többször kiállt az általuk folytatott adózási gyakorlat mellett, de az apró részletektől most tekintsünk el.
Ott tartottunk, hogy első fecskeként az Amazont sikerült az Európai Bizottságnak visszatéríteni a mások által is követett útra, miszerint országonként fognak adózni, nem pedig Luxemburgból. A módszer az volt, hogy a luxemburgi nyereséget kezdték vizsgálni, ami gyanúsan nagy volt az ország méreteihez képest. Egy háttérmegegyezés eredményeként májustól felhagynak ezzel a szokásukkal.
Az Amazon mellett például Franciaországban a Google-t, de máshol az Apple-t és a Facebookot is vizsgálják.