Az okostelefonok történetében az Apple hozta el a ma ismert indító kérpernyőt, ami ikonokat helyez el mátrixszerűen az indító képernyőn. Azóta az Android is ezt a mintát használja és végül is a Windows phone is. A kérdés, hogy mi lehet a következő lépés, hogy a telefonunk minket is kiszolgáljon?
Több irányban is elindultak fejlesztések, egyrészt a hangfelismerés irányába, ahol a Google tart a legelőrébb a keresőjével, soknyelvűségével. Az Apple-nek is van erre megoldása, a Siri, de ennek nyelvi és funkcionális korlátja is sok van még. Mindenki nagyjából el tudja képzelni a jövőt, amit sok filmben is láttunk már, ahol is már csak beszélünk az eszközeinkhez, és így adunk utasításokat. Szerintem már nagyon közel vagyunk ehhez, a hordozható eszközöknél az akkuproblémát és a kulturális újdonságot kell még leküzdeni. Kulturálisan pont olyan szokatlan az eszközökhöz beszélés, mint annak idején az utcán mobiltelefonálás volt, azt is meg kellett szokni.
A másik irány az, ahol az okostelefonunk és a rólunk tárolt adatok segítenek az életünk szervezésében, adott esetben akár előre szólnak is, hogy mit kellene (szoktunk) tenni. A legelőrébb ebben is a Google Now tart, ami egy folyamatosan változó képernyőn nyilvántartja a tevékenységeinket és segíti a következő lépéseinket. Nem csak arról van szó, hogy egy naptárbejegyzés fél órával előre szól, hogy induljunk el, hanem arról is, hogy a naptárbejegyzésben szereplő címre a jelenlegi forgalmi helyzetben tovább tart odaérni, ezért plusz negyed órával korábban induljunk el. A képernyő és a figyelmeztetések napszaktól függően változhatnának, ami azt jelenti, hogy reggel kiírja az időjárást, este az étterem címét, vagy szól, hogy még valamit meg kell vásárolnunk hazafelé. Tehát ez a technológia nem csak előre beállított, általunk bevitt adatokat ismételne vissza, hanem a bevitt adatok alapján előre gondolkodna helyettünk.
Óriási lehetőségek vannak ezen a területen és alapvetően megváltoztathatjaaz eszközhasználati szokásainkat. A terület annyira fontos, hogy az Apple Today képernyője mellé felvásárolta a Cue nevű céget, a Yahoo pedig az Aviate-et, mindkettő a Google Now mintájára működik, várhatóan ezekkel a felvásárlásokkal próbálják utolérni a Google Now-t. Még annyit érdemes látni, hogy ezek a személyes „előrejelzések” akkor kalkulálhatók, ha a személyről minél többet tud a rendszer. Ez pedig leginkább a Google-nak van meg a Gmail és keresési adatbázisai révén, tehát mind az Apple, mind a Yahoo jelentős hátrányban van a szükséges adatbázis hiánya miatt.
http://www.hwsw.hu/hirek/51576/yahoo-marissa-mayer-aviate-felvasarlas-ad-exchange.html
http://techcrunch.com/2013/10/03/why-did-apple-buy-cue-because-google-now-eats-siris-lunch/