Az újonnan indult Amfora Díj célja, hogy felkutassa a legjobb példákat a stratégiai gondolkodás, a marketingtechnológiák ismerete, a minőségi saját tartalom előállítása és a célcsoporthoz való eredményes eljuttatása terén. A 2015-ös Amfora díjátadón „Közösségimédia-kampányok” kategóriában a 2015-ös MasterCard fesztiválaktivitások kampánnyal, a „Blogok, weboldalak, microsite-ok, appok” kategóriában pedig a Magyar Instagram Körképpel hozhattunk el díjat. A továbbiakban két kompakt esettanulmányban mutatjuk be a díjnyertes kampányokat.
MasterCard fesztiválaktivitások 2015
A 2015-ös MasterCard fesztiválaktivitások kampány során a MasterCard szponzorációs tevékenységéhez kapcsolódó lehetőségeket használtuk ki a Facebookon és az Instagramon. A kampány célja az volt, hogy a látogatók a közösségi oldalakon megosztott fesztiválélményeikhez kapcsolják hozzá a MasterCardot is.
Warm up – Már a fesztiválszezon indulása előtt megalapoztuk a jó hangulatot!
A MasterCardHU Facebook oldal követőit a fesztiválidőszakban fontos szerepet betöltő Instagram profilra irányítottuk, ahol a Volt fesztivál előtt edukációval egybekötött hashtaggelős játék indult napijegyekért. A Soundra az exkluzív fellépő-bejelentésekkel melegítettünk, és kommentelős játékot indítottunk VIP napijegyekért. A Szigetre is az Instán melegítettünk: Aki a fotó alapján megtalálta kollégánkat, vihette is a nyereményjegyeket.
A fesztiválnapokon minden pillanat a bulizókról vagy a bulizóknak szólt
Helyszíni fotós közvetítéssel vontuk be a fesztiválhangulatba azokat, akik nem tudtak elmenni, a fesztiválozók pedig viszontláthatták magukat. Képeket készítettünk mindhárom fesztivál legforróbb pillanatairól Instagramon, a posztokat tovább osztottuk a Facebookra, ahol külön galériákat is készítettünk a fesztiválokról. A Facebook közönsége a Soundon élő videós bejelentkezéseink segítségével követhette a MasterCard nyújtotta fesztiválélményeket. A Sound Effect sorozat nagy népszerűségnek örvendett (első epizód /második epizód / harmadik epizód). Mindemellett híres divatbloggerekkel működtünk együtt a Fesztivál szett-ajánló keretében Instagramon és Facebookon, akik megosztották aznapi fesztiválszerelésüket, és a kellékek között ott volt a bankkártya is.
Social Media After Party
A fesztiválok végeztével a legnagyobb élmények felelevenítésével facsartunk ki az utolsó cseppet is a kampány nyújtotta lehetőségekből. A közösségi oldalakon a nosztalgiázás szellemében megosztottuk a bemutató galériákat és a Balaton Sound promóciós nyerteseinek exkluzív élményeiről készített filmet.
A kampány ideje alatt a MasterCard Facebook-oldalának rajongói létszáma jelentősen nőtt, és több százezer aktivitás történt a posztok kapcsán, az Instagram-követők számát pedig megduplázódott.
Magyar Instagram Körkép
A másik díjnyertes kampány, a Magyar Instagram Körkép létrehozása során elvégeztük az első átfogó magyarországi Instagram használati kutatást, és az eredményeket, tanulságokat content marketing és PR eszközök felhasználásával terjesztettük. A kampány célja az ügynökség ismertségének növelése volt szakmai körökben.
A kutatás online kérdőívvel, közösségi felmérésként zajlott, témához illő Facebook oldalak, csoportok, bloggerek és online médiumok bevonásával, illetve sajtóközleményt is kiadtunk a témában.
A felmérés kiértékeléséből – díjmentes regisztráció után letölthető – informatív és látványos eBookot, a kutatáshoz kapcsoló további tanulmányokról pedig tematikus sajtóközleményeket, blogbejegyzéseket készítettünk.
A témát szakmai konferenciaszervezők figyelmébe is ajánlottuk, és emellett egyórás szakmai workshopokat tartunk érdeklődő cégeknek. A LinkedIn Showcase page-en folyamatosan osztunk meg Instagrammal kapcsolatos posztokat és célzott Google AdWords kampányt indítottunk.
A kutatás eredményei túlszárnyalták a várakozásokat. Az eBook várakozáson felüli letöltést generált, a letöltők meghatározó része a Crane üzletileg fontos célcsoportját képezte.
Comments are closed.