A Mesterséges Intelligencia a legújabb segédeszköz az marketing és értékesítő szakemberek számára, hogy a legmegfelelőbb üzenettel érjék el a leginkább biztos megbízással kecsegtető ügyfélaspiránsokat
A Mesterséges Intelligencia egyre több szakmában egyre nagyobb figyelmet kap napjainkban. Salesforca nemrég jelentette be hatalmas csinnadrattával Einstein nevű megoldását, a Microsoft mind a Dynamics365-ben, mind Azure platformján biztosít ilyen jellegű megoldásokat, sőt, SQL Reporting Szerverét is felfegyverezte gépi tanulást megvalósító eszközökkel és az IBM is rákapcsolt a Watsont népszerűsítő, Bob Dylant és Stephen Hawking-ot felvonultató reklámkampányaival.
A labdát pár éve a Salesforce hajította el először, amikor felvásárolta a RelateIQ nevű megoldást. Sokan biztosan nem emlékeznek rá, én anno kipróbáltam és hát, finoman szólva is messze állt e tökéletestől. Ellenben az ötlet korszakalkotó volt: dolgozzuk fel az értékesítők e-mail fiókjait CRM és projekt szemlélet mentén. Ma már a SalesforceIQ néven ismertté vált és sokat tökéletestett megoldás képes nem csupán e-mail fiókok, de felhő alapú naptárak és más, az értékesítést és üzleti folyamatokat támogató eszközök adatainak gyors feldolgozására, elemzésére és döntéseket előkészítő információk, új javasolt és optimalizált munkafolyamatok kinyerésére.
A Gartner szerint a CRM piacot továbbra is a Salesforce vezeti 20%-os piaci részesedéssel, ezt követi az SAP 10%-nyi, az Oracle 8%, míg a Microsoft 4%-nyi részesedéssel. A Salesforce az Einsteintől várja a bűvös 20%-os határ átlépését, de a trónkövetelők sem tétlenkednek.
Az IBM nemrég rántotta le a leplet az új Watson alapú eszközeiről, melyek a marketing mellett a CRM adatok és a fogyasztói szokások elemzését teszik célirányosan lehetővé. A cél olyan megoldás biztosítása, mely képessé teszi a CRM-et arra, hogy adott célcsoportok számára a rendelkezésre álló kampányelemek legoptimálisabb kombinációit tudja biztosítani. Mindezek mellett az IBM erősít még a Customer Experience Analtics nevű eszközével, ami vásárlási szokásmintákat és fogyasztói szokásokat keres és azonosít, a szegmentációs mechanizmusok tökéletesítése érdekében.
A Microsoft úgyszintén igyekszik felzárkózni. A Dynamics 365 újabb kiadása, annak folyamatos bővítése ERP, CRM, ellátási lánc és hálózatos értékesítés funkciókkal, valamint az új adatvizualizációs és elemző eszközök, mint a Power BI, illetve a Microsoft Azure Machine Learning mind azt a célt szolgálják, hogy a Redmondi szoftveróriás is megvesse a lábát ebben az irtózatos gyorsasággal fejlődő új üzletágban.
Comments are closed.