A CRM sokrétű terület, egy cégen belül azonban nem szükséges megvalósítani valamennyi ágát. A CRM-rendszer minden cégen belül eltérő folyamatot érint.
Az egyiknek a call centerből, a másiknak az e-DM kampányokból érkező adatokat kezeli a CRM-rendszere, és persze van olyan is, hogy az ügyfél teljes életciklusát jellemző aktivitásokból érkező információkat kell feldolgozni, tárolni, rendszerezni sorozatát. Amikor CRM-rendszert dolgozunk ki, akkor épp a fentiek miatt az első lépés mindenféleképpen a cég céljainak, profiljának, illetve erőforrásainak felmérése.
Erőforrás-felmérés, az mi?
Sok mindent értünk erőforrás alatt. Ide soroljuk az adott cég adatbázisait, a belső folyamatait, a rendelkezésre álló eszközöket (pl. bolthálózat, webshop, call center, csevegőbotok).
Ezt mindenképpen az ügynökség és az ügyfél közösen méri fel. Ezt követően is folyamatosan szükség van a közös munkára. Az előbbiek alapján kell ugyanis meghatározni, hogy milyen változások szükségesek a meglévő folyamatokban, és hogy pontosan milyen rendszerre van szükség.
Mit old meg egy jó CRM-rendszer?
Most kizárólag csak a jó CRM-rendszerekről beszélünk. Mert ha az előzetes felmérés nem volt elég alapos, akkor előfordulhat, hogy a CRM-rendszer”, nem old meg semmit, sőt, inkább összezavarta az addig működő folyamatokat is, és még egy csomó pénzt is kidobtak az ablakon.
Kinek lehet jó választás a „dobozos” CRM-rendszer?
Az adott cég paramétereitől függ, mivel érdemes kezelni az adatokat, illetve a direkt marketing aktivitást. Még mindig vannak kisebb vállalkozások, akiknek elég lehet egy egyszerű Excel tábla is. Másoknak webes rendszer szükséges, például mert sok a felhasználójuk. Sok és mozgó értékesítő esetén az is fontos, hogy a rendszer mobilról is elérhető és kezelhető legyen, akár egy applikáció segítségével. A nagyvállalatoknál a általában több létező rendszert kell integrálni, és ezek egyidejű átláthatóságát és frissítését biztosító komplex, egyedi rendszer kidolgozására van szükség.
Idő, energia, pénz = jól működő CRM?
Tulajdonképpen igen. Nagyon fontos azonban kiemelni, hogy ha pontosan meghatározzuk az értékesítési és bevételi célokat, akkor optimalizálni lehet az erőforrásokat – és még a CRM rendszerünk is hatékony lesz.
Comments are closed.