Az elmúlt hónapokban sorra vettem a legnépszerűbb instant üzenetküldő szolgáltatásokat, világuralmi esélyeket latolgatva. Borítékolható volt, hogy a Google (Hangouts), a Facebook (Messenger) és a Microsoft (Skype) mellett az óriás felhasználói bázist kiépítő kisebb független startupokra rá fognak mozdulni nagy cégek, mert többszázmilliós felhasználói bázist nagyon kevesen tudtak kiépíteni, így ez nagyon nagy érték.
Az első nagy bejelentés február 14-én a Viberről szólt, az Instagram felvásárlási árához közelítő összegről. A felvásárló a japán Rakuten e-kereskedelmi oldal, amely 900 millió dollárért veszi meg a Vibert és vele 300 millió további felhasználót, amivel két és félszeresére, azaz félmilliárdra növeli a saját 200 milliós ügyfélbázisát.
A Viber CEO Talmon Marco szerint ez a Vibernek is egy fontos lépés, mivel az akvizíciónak köszönhetően az ingyenes IM és VoIP alkalmazásból digitális tartalomszolgáltató platformmá léphetnek elő.
A Viber nemrég fontos lépést tett, amivel a konkurenseknek is üzent: mobilok mellett már számítógépekről is használható, és nem csak Viber-felhasználókat, hanem külső telefonszámokat is lehet hívni az alkalmazásból.
A Rakuten évek óta nemzetközi akvizíciókkal bővíti működési területét. Brazil és német e-kereskedelmi szolgáltatók megvásárlása után megszerezte a torontói Kobo elektronikus könyvkiadó vállalatot, a spanyol Wuaki.tv és a szingapúri Viki online tévéműsor szolgáltatókat is.
Nagy kérdés, hogy ez az akvizíció milyen irányba viszi tovább a platformot, ami jelenleg gyakorlati tapasztalatok alapján kissé labilisan működik.
Comments are closed.