Nyári sorozatom ötödik részében egy társadalmi célú kampányt osztok meg veletek a DDB Párizs jóvoltából és kivitelezésében. A kreatív anyagok gyönyörűen hozzák a tipikus és agyonhasznált reklámkliséket, tökéletesen megjelenítve az eredeti termék vizuális kulcspontjait. Személyes kedvencem az autós hirdetés, ahol a Nissan hirdetések arculata tökéletes tükröződik vissza a kreatív anyagról. Ahhoz, hogy megértse a célszemély a lényeget, most kivételesen nem elég csak ránézni a hirdetésre, hanem el is kell olvasni azokat. Ha pedig valaki ezt meg tudja tenni, máris azon szerencsések közé tartozik, aki tud olvasni, feltehetőleg írni is, ezért rögtön segíthet is azokon, akik nem.
A kampány ugyanis az írástudatlanság felszámolása érdekében született, rádöbbentve a francia célközönséget arra, hogy hazájukban 3 millió ember, a 18-65 éves lakosság 10%-a számára ezek a hirdetések arról szólnak, amit a képeken látnak. Mivel a szöveget elolvasni már nem tudják.
Egyszerű képi világ, világos üzenet, magas elgondolkodtató faktor. Nézzetek meg, és gondolkodjatok el rajta ti is. Szerintem reklámszemmel nézve szép és okos alkotás. Gratulálok nekik.