Ismét itt a nyári kánikula. Aki teheti, nyaral, aki dolgozik, nyaralni szeretne. Nekik szeretnék egy üdítő összefoglalót adni néhány városmarketing kampányról az elmúlt évekből, ami egyrészt jól mutatja, hogyan kell, és hogyan érdemes ezt a műfajt csinálni, másrészt inspiráló lehet abban is, hogy érdemes és kell is elrugaszkodni attól, hogy szép képeket és mosolygós arcokat mutogassanak a városmarketingesek, mondjuk arról az öt-tíz nevezetességről, jellegzetes helyi szépségekről, ami az adott városban megtalálható. Főleg akkor, ha ezt évente megismétli az adott város, hogy így üzenjen a turistáknak. Az egyes anyagok rövid értelmezése után az élményt rátok bízom, döntsétek el magatok, hogy tetszik-e, avagy sem.
Az első sorozatban London szól a londoniakhoz, vagy éppen az ott nyaraló turistákhoz. Van itt elég látványosság, minek elutazni. Az együttműködő partner TimeOut London pedig 101 programjavaslattal segít rögtön mindazoknak, akik megértik az üzenetet és maradnak.
A második sorozatban New Yorkba utazunk, ahol a városvezetés arra mutat rá, hogy New Yorkban olyan élmények várnak, amire nem is számítanál, elsősorban a kultúra és a város sokszínűsége terén. A kampány egyébként válasz a külföldiek Las Vegas imádatára, nyíltan felvállalva, hogy a „What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas” szlogen helyett ők büszkén vallják a „What happens in New Your stays with you forever” elvet, még ha headline szinten nem is hozták vissza az anyagokon. Ezért szerintem kár.
A harmadik sorozatban Szingapúrba látogatunk, ahol az új szlogen ígérete alapján a város összehozza a családokat, barátokat, szerelmespárokat. Semmi megszokott keleti nyüzsgés, sokszínűség, gasztronómiai élvezet, egyszerűen csak ennyi.
A negyedik sorozatban kénytelen vagyok megemlékezni a Bukarest nem Budapest kampányról, ami ráadásul nem is városmarketing, hanem egy román csokoládészelet hazafiasságot márkaígéretté integráló sorozatának második része.
Zárásképpen pedig jöjjön egy igazi nagyágyú, az Absolut Vodka városok sorozata, ami nagyjából a városmarketing csúcsa lehetne, ha nem egy termék szemszögéből építették volna fel a koncepciót. Történetéről megoszlanak a vélemények, sokan egyszerűen reklámosok szabadidős alkotásának tartják a sorozatot, tényszerűen az Absolut Vodka nemzetközi terjeszkedésének adott, helyi kampányáról beszélnek. Egyszerűen zseniális.
Jó szórakozás és gondolatébresztést mindenkinek.
London, 2014.
New York, 2010.
Szingapúr, 2012.
Bukarest nem Budapest!
http://www.bucharestnotbudapest.com/
Absolut Vodka, Cities