A LinkedIn egy nemzetközi online közösség, melynek célja a szakmai és üzleti kapcsolatok létrehozása és fenntartása. Tizenkét év telt el az oldal indulása óta.
A Gemius felmérése szerint Magyarországon és Ukrajnában a férfiak, míg Oroszországban és Lengyelországban inkább a nők használják a LinkedIn-t. Közép-Európában Romániában a legnépszerűbb, de itthon is egyre inkább divatba jön a közösségi site. Tavaly megduplázódott a magyarországi tagok száma. A vizsgált országok közül a legszerényebb érdeklődést Fehéroroszországban regisztrálták a szolgáltatási iránt, ahol egy adott hónapban csupán az internetezők három százaléka kereste fel a LinkedIn-t. Összehasonlításképpen, Dániában, ahol fejlettek az információs és kommunikációs technológiák, ott az internet-felhasználók egynegyede (24 százalék) látogatja a LinkedIn-t.
A LinkedIn tagok nemek szerinti elemzése azt mutatja, hogy Oroszországban és Lengyelországban, a látogatók többsége nő. Oroszországban a felhasználók 56 százaléka nő, Lengyelországban pedig 52 százalék. Eközben a férfiak vannak túlsúlyban a LinkedIn-en Ukrajnában (57 százalék) és Magyarországon (54 százalék).
A LinkedIn felfutásában óriási szerepet játszott egy marketingfogás is, az endorse funkció bevezetése. Az ötlet egyszerű és hatásos: a tagok megerősíthetik, igazolhatják az ismerőseik képességeit, tudását, szakértelmét. Az így keletkező megerősítéseket aztán mindenki látványosan összegyűjtheti a profiljában. Akit mások megerősítenek, az e-mail értesítést kap erről, ami arra készteti, hogy ő is megnézze mások honlapját, és jó pontokat adjon nekik. Ez óriási forgalmat generál a rendszerben, és használatra ösztönzi az egyébként passzívabb felhasználókat is.
A LinkedIn regisztráltjainak száma világszerte átlépte a 200 milliót, az aktív használók számát azonban nem közölte, az ennél jóval kisebb lehet, tehát még mindig csak felzárkózóban van a közösségi oldalak élvonalhoz. Viszont amíg a Facebook inkább a magánélet virtuális színtere, egy jó LinkedIn-profil tele van hasznos üzleti információkkal, ajánlásokkal, szakmai tudással, és könnyen képet adhat tulajdonosának kapcsolati hálójáról is. Egy ilyen profil létrehozása időigényes, éppen ezért üzleti eredményt vagy előrelépést a karrierben is csak hosszas munkával lehet elérni. Erre egyre többen ráébredtek, ami szintén növelte a felhasználók számát az utóbbi időben.
Forrás: Gemius, Mediainfo.hu, Origo