Mik azok az események, tettek, történések, amiket nem a pénzszerzés motivál és mégis boldoggá teszik az embereket? Amiért képesek éjjeleket, nappalokat átdolgozni és tűzön-vízen keresztül vinni elképzelésüket, embereket mozgósítani, érvelni, vitázni, meggyőzni. Egy magyar UX designer a saját komplex kutatása alapján megalkotott egy könyvet, aminek segítségével sikerre lehet vinni egy társadalmi együttműködést.
A vállalkozások létrehozásához, projektek megfelelő kivitelezéséhez számos módszertani leírás, tréning, képzés létezik, amik többé kevésbé utat tudnak mutatni. De mihez, vagy kihez lehet fordulni, ha valaki egy társadalmi kezdeményezést szeretne megtervezni?
Mi a siker titka?
Erre a kérdésre kereste a választ a Social Design Cookbook megálmodója is, Bujdosó Attila, aki finn, holland és magyar kutatókkal és dizájnerekkel együtt feltárta több sikeres kezdeményezés hátterét, hogy ez alapján állíthassa össze a siker titkát. Ki az, aki ne ismerné a Múzeumok éjszakáját vagy a Critical Mass-t? Mitől lettek ezek ennyire sikeres mozgalmak? A könyv összesen tizennyolc együttműködési formátumot ismertet, melyek nem csak helyi, hanem nemzetközi szinten is sikeresek és másolhatók, ezek között az említett kettő is szerepel.
Emellett a könyv tartalmaz egy, a vállalkozások világából már ismerősen csengő eszközt, a Social Design Canvast. Ennek segítségével bárki megtervezhet, elemezhet egy-egy együttműködést, annak rendszerét, folyamatait és új formákat hozhat létre. Ez a Business Model Canvas non-profit megfelelője, amit nem csak létrehoztak, de teszteltek is számos neves eseményen.
A szerzők bátorítani szeretnének mindenkit arra, hogy álljanak ki egy ügyért, szervezzenek rá eseményeket és legyenek aktívan a demokrácia részesei.
Kinek szól a könyv?
Mindenkinek, akit érdekel, hogy mitől lettek a legnagyobb események sikeresek és hogyan formálták át az emberek életét. Innovátoroknak, aktivistáknak, civil szervezeteknek és bárkinek, akinek célja, hogy embereket bevonva érje el céljait.
A kutatási folyamatban 25 interjút készítettek a szervezőkkel, 30 együttműködési formátumot vizsgáltak meg, ami a tudásmegosztást, létrehozást, kollektív fellépést hivatottak szolgálni. A könyv nyomtatását közösségi finanszírozásból oldották meg, és megrendelhető a ezen az oldalon. A Social Design Canvas pedig ingyenesen elérhető bárki számára ide kattintva.
Comments are closed.