2016. március 24-én immár harmadszorra rendezik meg a HVG Tartalommarketing Konferenciát. Az előzőn, 2015-ben én is a hallgatóság soraiban ültem, illetve előadtam a MasterCard Úti Tippek 2014-es Kreatív Content Marketing Awards fődíjas kampányunk esettanulmányát. A konferenciáról beszámolót is írtam itt a salesactivation.hu blogon. A fő benyomásom az eseményről az volt, hogy az előadások többsége gyakorlatias és megoldás-fókuszú, ezért érdemes ellátogatni a tartalommarketinggel is foglalkozó kollégáknak, üljenek akár megbízói, akár PR- vagy reklámügynökségi, illetve médiaoldalon. A content marketing ugyanis mindannyiunk szakterületét érinti.
Nagyon örülök neki, hogy itthon is dedikált konferencia van a témában, mert még szakmai fejekben is összekeveredik sokszor a márkák, cégek által készített saját – a tájékozódást, vásárlást segítő – felületein megjelenő tartalom, azaz a content (tartalom) marketing illetve a médiában megjelenő márkázott tartalom (branded content). Ez a keveredés is az oka, hogy az elmúlt évben olyan szakmai csatározásokat láthattunk, mint amikor például Sas István a branded contentnek szánt, de cél tévesztett ütéseket vitt be a content marketing szakterületnek 🙂 A DIMSZ Tartalommarketing Tagozata éppen ezért szervezett február végén egy sajtóbeszélgetést, melyről Szurop István írt tanulságos összefoglalót.
A 2016-os HVG Tartalommarketing Konferencia teljes programja itt érhető el. Ami engem illet, a buyer personáról, a webshopok content marketing megoldásairól, a tartalommarketing méréséről, és a YouTuberek marketingértékéről szóló előadásokat várom a legnagyobb kíváncsisággal.
Idén is előadok 12:00 és 12:20 között, mégpedig a Facebookon túli social media világáról, hiszen a social media nem egyenlő a Facebookkal. Bár hatalmas elérése és központi szerepe miatt megkerülhetetlen eszköz, érdemes máshol is körülnézni, mert a hatékony facebookos jelenlét egyre drágábbá válik. A fiatalok és a trendkövetők körében egyre nagyobb mértékben jönnek fel az olyan alternatív platformok, mint a Pinterest, a Tumblr vagy az Instagram. Ez utóbbi – köszönhetően a „cool-faktornak” és a felhasználószám meredek emelkedésének – mára stabil helyet kapott a közösségi térben. Előadásomban egy tumblr és Pinterest “gyorstalpaló” után bemutatom a Crane által, 1350 magyar felhasználó bevonásával készített Magyar Instagram Körképet, majd friss külföldi trendek, esettanulmányok alapján áttekintem, hogyan tudnak hiteles és érdekes tartalmat készíteni márkázott profilok az Instagramon, a 400 milliónál is több felhasználóval rendelkező fotómegosztó alkalmazásban.
Comments are closed.