Mindennél jobban hiszek a humor erejében, legyen szó eladásról, reklámról, márkaépítésről vagy csomagolástervezésről. Amikor valamin nevetek, arra később is emlékszem, vagy ha valamiről eszembe jut, azonnal mosolyra húzódik a szám. Ez nem egy utolsó szempont, amikor egy márkához pozitív asszociáció társítása a cél.
A rossz memóriám ellenére ezek a reklámban kapásból eszembe jutnak: Intel – Our rockstarts aren’t your rockstars, Old Spice 2013-as kampánya, IKEA – tidy up for your girlfriend. Ezek mind jók!
Ami nekem mindent visz, az a Dove Men+Care videója még tavalyról (Dove iránti rajongásomról már több alkalommal tettem tanúbizonyságot) ami ugyan az általam lenézett „csaj vagy, ha nem a megfelelő férfi szépségápolási szert használod” stratégiára épít, de mindenesetre zseniális.
Carlao Busato rendezte, a Dove Brazil ügynöksége, az Ogilvy megbízásából és az olyan férfiközönséget célozza meg, akik gyakran megszokásból anyukájuk vagy a barátnőjük samponjával is megelégednek.
Az, hogy vajon mi lehet a különbség valójában a két termék között ép ésszel nem tudom felfogni, de itt nem is ez a lényeg. Carlao Busato, aki többek között a szuperszexista, szuper elmebeteg Burn reklámjáról híres, állandóan hozza a tőle elvárt gram, hipszter őrületet, amin a nagymamád is nevet.
A többi anyagát itt lehet és érdemes megtekinteni.
Menő még ezen kívül a Mc Donald’s kampánya „how to seduce women”, amiben a női vendégeket próbálják a MC Donald’s éttermeibe csábítani. Egy percre feltűnik ugyan egy tál saláta, de a reklámban előkelőbb helyet foglalnak el a galambreptető, festői ambíciókkal megáldott szőke fiatalemberek. A YouTube-on sajnos több remake is található, ami nem a rendező nevéhez fűződik, így mindenképpen az én linkemre kattintsatok.
Ezt a reklámot Busato a DDB-vel közösen alkotta.